BLIK zamyka drugi kwartał z rekordami

opublikowano: 9 sierpnia 2018
BLIK zamyka drugi kwartał z rekordami lupa lupa

W drugim kwartale 2018 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne wzrosty liczby transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. Liczba transakcji równa wynikom za cały ubiegły rok.

W drugim kwartale 2018 roku Polacy zrealizowali  ponad 18,5 miliona transakcji BLIKIEM. Oznacza to, że w sumie w pierwszym półroczu 2018 roku użyto BLIKA niemal 33 miliony razy – tyle samo, ile w całym 2017 roku.

BLIK zamyka drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami. Z 18,5 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 70 proc., czyli 12,9 mln. To o 23 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Rośnie także popularność pozostałych kanałów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy Polacy zrealizowali 3,5 mln wpłat i wypłat BLIKIEM z bankomatów, czyli o 35 proc. więcej niż w pierwszym kwartale. Wypłaty stanowią 19 proc. wszystkich transakcji w okresie od kwietnia do czerwca.


Najdynamiczniej, bo prawie dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem, wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych, których było ponad milion (6 proc. wszystkich transakcji). Pozostałe 5 proc. stanowiły przelewy na numer telefonu, których było aż 990 tysięcy, czyli o 32 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2018 roku.


W ciągu sześciu miesięcy Polacy płacili, wypłacali i przelewali BLIKIEM niemal 33 miliony razy. Tempo wzrostu popularności BLIKA w Polsce jest cały czas wysokie. Polacy przekonali się do standardu BLIKA w aplikacjach swoich banków – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Porównując drugi kwartał 2018 r. z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba transakcji w internecie wzrosła trzykrotnie, podobnie jak liczba przelewów na numer telefonu. Płatności w sklepach stacjonarnych było 2,5 razy więcej, natomiast liczba wpłat i wypłat z bankomatów wzrosła o ponad 80 proc.

- Na popularność BLIKA wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i szybkość, a także poszerzająca się nieustannie sieć akceptacji i banków, które udostępniają usługę. W ostatnim półroczu do banków, które posiadają BLIKA w swoich aplikacjach mobilnych dołączyły trzy nowe: Raiffeisen Polbank, Credit Agricole oraz Bank Pekao S.A. BLIKIEM zapłacimy już w całym polskim e-commerce, a także w 290 tys. terminali płatniczych oraz wypłacimy lub wpłacimy gotówkę w 19 tys. bankomatów. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK już jest dla wielu Polaków pierwszym płatniczym wyborem – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 203 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 142 tys. płatności w internecie, 38 tys. transakcji w bankomatach, 12 tys. płatności w terminalach płatniczych i 11 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł aż 271 tys., a w samym internecie 191 tysięcy.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski.

Źródło: informacja Polskiego Standardu Płatności

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.