Cyfrowa rewolucja w komunikacji

opublikowano: 3 listopada 2016
Cyfrowa rewolucja w komunikacji lupa lupa

20 lat temu, 16 września 1996 roku w Polsce wykonano pierwsze połączenie cyfrowe. Wtedy zaczęła się rewolucja, która wciąż daje Polakom wolność w komunikacji, poczucie bezpieczeństwa oraz niezliczone możliwości: dostęp do wiedzy, edukacji, ułatwia prowadzenie biznesu. A wszystko za sprawą sieci ERA GSM, dzisiaj T-Mobile.

Początki cyfrowej rewolucji nie były wcale łatwe. Zasięg sieci komórkowych obejmował zaledwie kilka miast, a telefon komórkowy był synonimem luksusu. W pierwszych dniach po premierze osoba rozmawiająca przez telefon na ulicy wzbudzała sensację, a dzisiaj smartfony są powszechnie dostępne i możemy z nich korzystać praktycznie wszędzie. Patrząc na zasięg super szybkiego Internetu LTE nasz kraj jest w ścisłej europejskiej czołówce, a w wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań np. płatności bezdotykowych jesteśmy niekwestionowanym, światowym liderem. To wszystko nie byłoby możliwe gdyby nie firmy telekomunikacyjne takie jak Polkomtel czy T-Mobile, które od 20 lat stawiają na rozwój infrastruktury oraz wspierają kulturę, sztukę i nasze dziedzictwo narodowe. Od początku swojej działalności, firma ta – najpierw jako PTC, a następnie T-Mobile Polska - intensywnie finansuje rozwój nowoczesnych technologii oraz budowę infrastruktury telekomunikacyjnej nad Wisłą. W ciągu blisko 20 lat swojego istnienia, firma zainwestowała w Polsce około 30 miliardów złotych, dzięki czemu zawsze znajduje się w czołówkach rankingów firm wspierających tutejsze społeczeństwo oraz gospodarkę. W ubiegłym roku dziennik „Puls Biznesu” - w ramach projektu „Czas na Patriotyzm Gospodarczy” - opublikował zestawienie dziesięciu firm z kapitałem zagranicznym, które były w naszym kraju największymi płatnikami podatku dochodowego. W tym elitarnym gronie, jako jedyna spółka z sektora telekomunikacyjnego, znalazła się sieć T-Mobile Polska. Firma ta zapłaciła 229,5 miliona złotych podatku dochodowego za 2014 rok. Nie do przecenienia jest też wkład T-Mobile Polska w finansowanie wydarzeń kulturalnych oraz wspierania naszego dziedzictwa. Przez wiele lat T-Mobile był sponsorem Muzeum Powstania Warszawskiego i koncertów rocznicowych, które każdorazowo miały niezwykłą oprawę artystyczną, angażującą młodych ludzi. Firma również była patronem Zamku Królewskiego w Warszawie oraz wielu wydarzeń i koncertów w ciągu 20 lat działalności, na stałe wpisując się na listę największych mecenasów polskiej kultury i sztuki.

Chwile, które łączą (Life is for sharing)

Wszyscy Polacy markę T-Mobile poznali 5 czerwca 2011 roku. Tego dnia bowiem zastąpiła nazwę Era (po 15 latach istnienia), wprowadzając polską firmę do grona światowych brandów rozpoznawanych wszędzie na świecie. Wcześniej Erą zarządzała Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), która została założona w 1995 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. To właśnie PTC wprowadziła do Polski międzynarodową markę T-Mobile. Dzięki temu polscy klienci tego operatora dołączyli do rodziny ponad 156 milionów użytkowników magentowej sieci na całym świecie, jednocześnie uzyskując dostęp do najnowszych technologii i najbardziej nowoczesnych rozwiązań gwarantujących najwyższa jakość usług. Twarzą pierwszej kampanii reklamowej T-Mobile w Polsce był słynny aktor Jan Nowicki. Hasło reklamowe T-Mobile brzmiało „Chwile, które łączą” i było tłumaczeniem międzynarodowego motta marki T-Mobile ” Life is for sharing”.

Pozycja technologicznego lidera

Konsekwentnie realizowane inwestycje, wprowadzanie do Polski nowych technologii oraz koncentracja na potrzebach klientów sprawiły, że T-Mobile zyskał w Polsce status lidera technologicznego. Zasięg sieci T-Mobile pozwala na prowadzenie rozmów w jakości HD w całym kraju, a jakość dostępu do Internetu jest na najwyższym światowym poziomie. Obecnie LTE jest dostępne dla 97% populacji kraju, a rozwijane nowe technologie będą pozwalały na surfowanie po sieci z prędkościami nawet 300 Mbit/s.

Do T-Mobile należy również rekord prędkości osiągniętej w sieci mobilnej w Polsce, gdzie Internet rozpędził się do ponad 1,2 Gbit/s. A to nie koniec szerokopasmowej ekspansji T-Mobile w Polsce, który deklaruje, że do końca 2106 roku sieć LTE będzie dostępna na 99 proc. stacji bazowych. Dzięki wdrażaniu technologii agregacji pasma, która ma objąć 500 stacji bazowych T-Mobile, korzystanie z mobilnego, szerokopasmowego Internetu w Polsce będzie możliwe z prędkościami od 200 Mb/s do 300 Mb/s. Ten skok technologiczny można porównać do zbudowania autostrad i kolei dużych prędkości w Polsce. Nowi klienci T-Mobile już zacierają ręce... Oczywiście z mobilnego dostępu do sieci korzystają nie tylko prywatni użytkownicy – w XXI wieku dostęp do telefonu komórkowego to podstawa biznesu. Czy chodzi o telefon do kontrahenta, czy mailowy kontakt z klientami – sieci komórkowe pozwalają polskim przedsiębiorcom prężnie się rozwijać. A to nie koniec. Dziś coraz częściej mówimy o polskich startupach, które coraz śmielej podbijają świat, o firmach, które eksportują za granicę innowacyjne produkty cyfrowe, przyczyniając się do budowy innowacyjności kraju i potencjału gospodarki. W tych sukcesach ogromną rolę odgrywają także operatorzy cyfrowi, którzy dostarczając polskim przedsiębiorcom sieci najwyższej jakości pozwalają im na skuteczną konkurencję z firmami z całego świata. W ubiegłym roku, na przełomie kwietnia i maja, firma badawcza P3 Communications dokonała niezależnej analizy jakości polskich sieci telekomunikacyjnych. Badanie miało przede wszystkim pokazać, jak operatorzy radzą sobie ze świadczeniem usług komunikacji głosowej i internetu mobilnego. T-Mobile i pozostali polscy operatorzy zostali gruntownie przebadani pod względem realizacji usług głosowych i internetowych na terenie całego kraju. Co prawda T-Mobile nie w każdej z ocenianych kategorii wygrał, ale po zsumowaniu wyników, operator ten okazał się niekwestionowanym liderem.W ciągu roku ilość wszystkich danych przetransferowanych w sieci T-Mobile wzrosła o 106 proc. - w technologii UMTS przesłano o 47 proc. więcej danych, a w przypadku technologii LTE wzrost ten wyniósł aż 348 proc.!

TWARDE FAKTY T- Mobile Polska

170 mld minut (330 000 lat) tyle w sumie trwały połączenia, które zainicjowali klienci T-Mobile Polska w latach 1996-2016.

97 proc. populacji kraju (do końca roku ma to być 98 proc.) znajduje się aktualnie w zasięgu LTE 4G - najnowocześniejszej sieci T-Mobile Polska

11,6 mln klientów obsługuje T-Mobile w Polsce (dane na koniec czerwca 2016 r.)

około 30 mld PLN zainwestował T- Mobile Polska w polską infrastrukturę w ciągu 20 lat

229,5 mln PLN zapłacił podatku dochodowego T-Mobile Polska za 2014 rok

Zobacz także: Cztery złote za euro?
Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.