Jak bank może chronić klientów przed cyberprzestępczością?

opublikowano: 3 sierpnia 2023
Jak bank może chronić klientów przed cyberprzestępczością?
fot. Pixabay

Powszechna dostępność bankowości elektronicznej ułatwiła i usprawniła zarządzanie finansami — prywatnymi i firmowymi. Z poziomu smartfona można zlecać przelewy, zakładać lokaty czy zamawiać karty kredytowe. Jakie procesy sprawiają, że korzystanie z usług bankowych jest bezpieczne?

Obowiązek ewidencjonowania obrotów gospodarczych sprawia, że przedsiębiorstwa są zobligowane do posiadania konta bankowego. Prowadzenie biznesu jest obecnie nieodwracalnie związane z usługami bankowymi. Za ich pomocą firmy dokonują rozliczeń składkowych, podatkowych czy wypłacają pensję pracownikom.

Technologia umożliwiła również zarządzanie finansami za pomocą aplikacji mobilnych czy stron internetowych, ograniczając tym samym konieczność stacjonarnego pojawiania się w placówce. To zdecydowanie ogromna wygoda i usprawnienie zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. Jednak sprawne działanie e-bankowości wiąże się z zapewnieniem bezpieczeństwa przed cyberprzestępczością.

Nowoczesna bankowość internetowa i cyfryzacja zmieniły sposób, w jaki działają przedsiębiorstwa. Pojawiły się nowe gałęzie gospodarki, takie jak np. e-commerce, dzięki czemu również konsumenci zyskali dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. Dlatego kwestie dotyczące cyberbezpieczeństwa, jak choćby skuteczna weryfikacja tożsamości cyfrowej, są kluczowe dla dalszego rozwoju. Również przeciwdziałanie próbom wyłudzeń finansowych, na poziomie technologii, stanowi istotny element infrastruktury zabezpieczającej procesy w nowoczesnej bankowości - ocenia Grzegorz Śmiałek, Dyrektor Zarządzający i współzałożyciel Codete Global.

Weryfikacja tożsamości i zapewnienie bezpieczeństwa danych

Skalę kradzieży tożsamości trudno jest oszacować. Często osoby lub firmy, których dane zostały wyłudzone, w ogóle nie zdają sobie z tego sprawy. Według raportu “Cyber Threat Report Q1 2022” w pierwszym kwartale 2022 roku tylko w samej Europie doszło do 2.3 miliarda ataków na użytkowników indywidualnych. Takie liczby potwierdzają, że jednym z ważniejszych wyzwań sektora fintech jest zapewnienie bezpieczeństwa przedsiębiorców i klientów indywidualnych przed cyberzagrożeniami.

Bezpieczeństwo cyfrowe opiera się m.in. na weryfikacji tożsamości, zabezpieczeniu danych wrażliwych, ciągłym nadzorze nad procesami oraz edukacji użytkowników. Technologia daje możliwość tworzenia narzędzi do cyfrowego potwierdzenia naszej tożsamości czy dodatkowej autoryzacji. Jako Codete byliśmy zaangażowani w tworzenie m.in. platformy internetowej do wykrywania oszustw finansowych, co również pozwala znacznie zwiększyć bezpieczeństwo osobom indywidualnym czy firmom - dodaje Śmiałek.

Rozwój aplikacji bankowych idzie w parze z oczekiwaniami klientów biznesowych i indywidualnych. Możliwość dostępu do własnych zasobów finansowych z poziomu smartfona – niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy – jest dla klientów czymś oczywistym. Dla sektora fintech oznacza to nie tylko konieczność optymalizacji płatności mobilnych, zarządzania finansami za pomocą intuicyjnej aplikacji, ale przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa przed cyberprzestępczością.

Źródło: materiały prasowe

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła