2017 2016 2015 2014 2013 2012
2018

Konkursy technologiczne 2013

01.01.2014

Znamy już zwycięzców konkursów technologicznych: Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012 i Hit Roku 2013 dla Instytucji Finansowych. Laureaci zostali ogłoszeni na Gali Technologicznej, 13 marca br. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.       rozwiń

W XI edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012 „Gazeta Bankowa” wręczyła nagrody za najlepsze wdrożenia systemów informatycznych. Przypomnijmy, że w konkursowe szranki stanęło ich aż kilkadziesiąt. Jest to rekordowa liczba zgłoszeń w całej, 11-letniej już historii konkursu.

Nagrodę główną w sektorze bankowym i tytuł Bankowy Lider Informatyki 2012 otrzymał Alior Bank. Nagrodę główną w sektorze ubezpieczeniowym i tytuł Ubezpieczeniowy Lider Informatyki 2012 przyznano firmie Proama.

Statuetkę lidera w kategorii Systemy transakcyjne otrzymał PKO Bank Polski za projekt „Obsługa masowych świadczeń”. Wyróżnienie trafiło do firmy Proama za systemy PROAgent i Osobisty doradca.

W kategorii Systemy back office wygrał Bank Spółdzielczy we Wschowie za rozwiązanie Netteam BANK, a wyróżnione zostały Bank Zachodni WBK za system MIS Corpo oraz Concordia Ubezpieczenia za BlackBox.

Statuetkę lidera w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse otrzymał Alior Bank za Alior Sync. Dyplom z wyróżnieniem powędrował do PKO Banku Polskiego za wdrożenie nowej oferty Szkolnych Kas Oszczędności. W nowej kategorii – Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej wyróżniono Alior Bank za Alior Mobile.

Po raz szósty w konkursie Hit Roku 2013 dla Instytucji Finansowych nagrodzone zostały również najlepsze rozwiązania proponowane w nadchodzącym roku instytucjom finansowym przez dostawców IT.

W kategorii Produkt tytuł Hit Roku 2013 otrzymał produkt Asset Management System firmy Bonair SA. Rekomendacje w tej kategorii otrzymały:

  • Analizator finansowy online firmy Sii

  • BZWBK na klik Banku Zachodniego WBK,

  • Ferryt.eArchiwum wersja Platinum firmy DomData AG,

  • sorbELIX firmy Bazy i Systemy Bankowe,

  • Vsoft Notifications 1.0 firmy Vsoft.

 

Hit Roku 2013 w kategorii Rozwiązanie dostały Aplikacje Analityczne Oracle Financial Services firmy Oracle Polska.

 

Rekomendacje w tej kategorii dostały rozwiązania:

  • ATOM Auditor firmy eSourcing SA,

  • Bankomaty zbliżeniowe firmy NCR Polska,

  • Multicentaur-Payment Hub firmy HEUTHES,

  • SailPoint IdentityIQ firmy CompFort Meridian Polska,

  • Silnik decyzyjny Bonair SA firmy Bonair SA,

  • STATISTICA Decisioning Platform firmy StatSoft Polska,

  • Wdrożenie B&R w Raiffeisen Bank Polska firmy Veeam Software.

 

W kategorii Usługa rekomendację otrzymała usługa miedzyfirmami.pl firmy Sage, a w kategorii Walka z wykluczeniem cyfrowym rekomendację kapituła przyznała Hitachi Finger Vein Banking Solutions firmy Hitachi Europe.

Tytuł Hit Roku 2013 w kategorii Rozwiązanie wspomagające walkę z wykluczeniem cyfrowym oraz cloud computing otrzymało Active Forms firmy e-point SA. Rekomendację w tej kategorii Kapituła przyznała vCloud Suite 5.1 firmy VMware.

Gala Technologiczna zebrała jak co roku ponad dwustu najwyższych rangą menedżerów ze świata finansów i firm informatycznych. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i gorąco zachęcamy do udziału w przyszłej edycji konkursów technologicznych „Gazety Bankowej”. Relacja z gali wręczenia nagród już w kwietniowym wydaniu miesięcznika.

 

 
02.01.2014

Lech Piesik Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do konkursów technologicznych „Gazety Bankowej” – Lider informatyki instytucji finansowych 2012 i Hit Roku 2013 dla instytucji finansowych. Wielka Gala Technologiczna 2013 – przed nami. rozwiń

Radość i smutek – tak najkrócej można podsumować pierwszą fazę konkursów – przyjmowanie zgłoszeń. Lidera informatyki w tym roku wybierzemy spośród kilkudziesięciu zgłoszeń. W konkursowe szranki stanęło 49 ubiegłorocznych wdrożeń informatycznych w instytucjach finansowych. To jest rekordowa liczba zgłoszeń w całej 11 letniej już historii konkursu. Liczba zgłoszeń najdobitniej świadczy o tym, że chociaż gospodarka poważnie zwolniła to  kondycja sektora finansowego jest bardzo dobra. Wdrożenia wskazują też na to, że cały sektor finansowy solidnie przygotowuje się do wzrostu gospodarczego, kiedy już kryzys minie (co zapewne kiedyś nastąpi). W czterech konkursowych kategoriach

  • Systemy transakcyjne
  • Systemy back office
  • Bankowość elektroniczna i e-finanse
  • Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej

O palmę pierwszeństwa ubiega się 20 banków, 5 firm ubezpieczeniowych i dwie firmy świadczące usługi finansowe. Kto z rąk redaktora naczelnego „Gazety Bankowej” odbierze statuetki Bankowego lidera informatyki 2012 i Ubezpieczeniowego lidera informatyki 2012 zobaczymy podczas uroczystej Gali Technologicznej „Gazety Bankowej” w połowie marca (w kwietniowym numerze „Gazety Bankowej” będzie relacja z tej uroczystości).

Zanim Kapituła wskaże zwycięzców jurorzy mozolnie analizują zgłoszenia, zasięgają dodatkowych opinii o działaniu wdrożonych systemów i rozwiązań i przygotowują się do ostatecznej oceny. Systemy transakcyjne to obszar bezpośredniego kontaktu instytucji finansowej z klientem. Wybór lidera spośród kilkunastu zgłoszeń nie będzie łatwy, ale bardzo cieszy nas to, że są to wdrożenia które podnoszą jakość obsługi. Back office to obszar którego klienci nie widzą, bo służy on przede wszystkim firmie. Klient styka się jednak z efektami pracy zainstalowanych tam systemów i dlatego są one mnie mniej ważne również w czasie bezpośredniego kontaktu z bankiem lub ubezpieczycielem. Kolejna kategorią w której jurorzy oceniają kilkanaście wdrożeń jest Bankowość elektroniczna i e-finanse. Ten segment działalności jest swego rodzaju wskaźnikiem nowoczesności, bo pozwala na korzystanie z najnowocześniejszych form kontaktu z klientami z możliwością samoobsługi włącznie. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wdrożenia zgłoszone w kategorii Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej. Ten obszar wdrożeń jest bardzo ważny dla klientów, chociaż nie zawsze doceniany, a często nawet przez nich niezauważany. Wdrożenia systemów zapewniających czy też zwiększających bezpieczeństwo to bezsprzecznie korzyść dla klientów ale może nawet podwójna korzyść dla instytucji, która je wdraża – większe bezpieczeństwo i... korzystniejszy wizerunek. Z niecierpliwością czekamy na werdykt Kapituły i przygotowujemy się do spotkania podczas marcowej Gali podsumowującej konkursy. Jak zwykle wezmą w niej udział menedżerowie banków, instytucji ubezpieczeniowych i firm technologicznych.

Oferty dla instytucji finansowych, które „Gazeta Bankowa” rekomenduje instytucjom finansowym są odzwierciedleniem nie tylko sytuacji gospodarczej ale również kondycji firm, które chcą być liczącymi się partnerami w sektorze finansowym. W tym roku liczba zgłoszeń jest mniejsza niż w latach poprzednich co nas jednak nie niepokoi bo nie ilość stanowi o jakości... 10 produktów i kilkanaście rozwiązań oraz usług to naprawdę spora paleta ofert dla instytucji finansowych tym bardziej, że są wśród nich nowości, które wdrożone przez instytucję finansową mogą stać się motorem szybszego rozwoju. Dzięki nim można uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, a taki jest między innymi cel konkursów. Na uwagę zasługują rozwiązania ułatwiające walkę z wykluczeniem cyfrowym – na ten niełatwy fragment rynku również Unia Europejska zwraca szczególną uwagę. Wykluczenie cyfrowe może mieć bardzo poważne konsekwencje nie tylko dla działalności gospodarczej ale również dla prywatnej sfery życia, dlatego wspieramy różne inicjatywy pozwalające na zmniejszenie ograniczeń jakie często niosą ze sobą najnowsze technologie.

Konkursowe oferty dla instytucji finansowych, które zostały zgłoszone do konkursu prezentujemy na łamach marcowego wydania „Gazety Bankowej” – polecamy.

 
02.01.2014

Gazeta Bankowa ogłosiła dwa konkursy technologiczne. Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz i dołączyć załączniki, aby wziąć udział w konkursie. Zasady udziału w konkursach znajdują się w zakładce „Regulamin konkursu”, a termin przyjmowania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2013 roku (przyjęcie zgłoszenia jest potwierdzane e-mailem na wskazany adres). rozwiń

Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012 - to konkurs przeznaczony dla instytucji finansowych, które w 2012 roku (rok kalendarzowy) zakończyły wdrożenie w jednej z czterech kategorii:

  • Systemy transakcyjne
  • Systemy back office
  • Bankowość elektroniczna i e-finanse
  • Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej

Kapituła konkursu przyzna też tytuły: Bankowy Lider Informatyki 2012 i Ubezpieczeniowy Lider Informatyki 2012.

Hit Roku 2013 dla Instytucji Finansowej – w tym konkursie Kapituła wskazuje oferty dla instytucji finansowych które w 2013 roku mogą stać się rynkowymi hitami. W tym konkursie, który ma charakter promocyjny, oferty zgłaszane przez firmy informatyczne mogą uzyskać rekomendacje GB, które są wskazaniem do zainteresowania się ofertą przez instytucję finansową. Z informacji jakie uzyskujemy w ciągu roku uzyskane rekomendacje bardzo często są sygnałem do zainteresowania się taką ofertą przez instytucje finansowe, a możliwości jest wiele bo konkurs jest rozgrywany aż w pięciu kategoriach:

  • Produkt (urządzenie, system)
  • Rozwiązanie
  • Usługa
  • Walka z wykluczeniem cyfrowym
  • Cloud computing i bezpieczeństwo transmisji danych

Zwieńczeniem konkursowego współzawodnictwa jest Wielka Gala technologiczna Gazety Bankowej która odbywa się tradycyjne w marcu i w czasie której ogłaszane są wyniki obu konkursów a laureatom wręczane są statuetki i rekomendacje. Tu warto dodać, że jest to od lat miejsce spotkań menedżerów firm informatycznych z zarządzającymi instytucjami finansowymi.

Życząc powodzenia zapraszamy do udziału w konkursach.

 
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.