2017 2016 2015 2014 2013 2012
2018

Konkursy technologiczne 2014

12.03.2013

Wieczorna Gala Technologiczna w warszawskim Centrum Nauki Kopernik była oficjalnym zakończeniem XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 oraz VII edycji konkursu Hit Roku 2014 dla Instytucji Finansowych. Gala Technologiczna zebrała jak co roku najwyższych rangą menedżerów ze świata finansów i firm informatycznych. Prestiżowe statuetki już są w rękach zwycięzców.   rozwiń

W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013,Gazeta Bankowa" wręczyła nagrody za najlepsze wdrożenia systemów informatycznych. Jak co rok, o tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego.

Nagrodę główną w sektorze bankowym i tytuł: Bankowy Lider Informatyki 2013 otrzymał
PKO Bank Polski. Nagrodę główną w sektorze ubezpieczeniowym i tytuł: Ubezpieczeniowy Lider Informatyki 2013 przyznano firmie Grupa PZU. Statuetkę lidera w kategorii Systemy transakcyjne uzyskała Grupa PZU za wdrożenie „magistrali serwisowej zmieniającej model udostępniania funkcjonalności biznesowych z silosowego na usługowy i realizację koncepcji SOA".
W kategorii Systemy back office wygrał PKO Bank Polski za wdrożenie „Centrum Innowacji". Statuetkę lidera w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse kapituła konkursu przyznała PKO Bank Polski za wdrożenie „Aplikacji IKO".  Wyróżnienie w kategorii Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej otrzymał Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku za wdrożenie „nowoczesnej usługi bazującej na czterech systemach: iOS, Android, BlackBerry oraz Windows Phone".

Po raz siódmy w konkursie Hit Roku 2014 dla Instytucji Finansowych, nagrodzone zostały również najlepsze rozwiązania proponowane w nadchodzącym roku instytucjom finansowym przez dostawców IT.

W kategorii Produkt tytuł Hit Roku 2014 otrzymał produkt PeoPay firmy Softax s.j. Rekomendacje zaś do tej kategorii otrzymały firmy:

  • Universal Payment Gateway firmy CUBE.ITG SA.        
  • PeoPay firmy Softax s.j.                               
  • NEW Misys BankFusion Digital - Mobile Banking firmy Misys Digital Channels

 

Hit Roku 2014 w kategorii Rozwiązanie dostał kdpreventTM Credit Fraud Detection firmy IMPAQ sp. z o.o.

Rekomendacje od powyżej kategorii uzyskały:

  • Portfel elektroniczny V.me firmy Visa Europe
  • SAP Liquidity Risk Management Powered by SAP HANA firmy SAP Polska Sp. z o.o.
  • Leadbase firmy Software Mind SA
  • Ferryt.Zabezpieczenia firmy DomData AG
  • kdpreventTM Credit Fraud Detection firmy IMPAQ Sp. z o.o.
  • NEW Misys BankFusion Digital - Online Banking firmy Misys Digital Channels
  • SAP Fraud Management powered by SAP HANA firmy SAP Polska Sp. z o.o.
  • System ISOF-PROFAP firmy Heuthes Sp. z o.o.
  • Alfa Video Contact Center firmy Alfavox Sp. z o.o.
  • System ARES - ESP firmy Lufthansa Systems Poland Sp. z o.o.
  • Capgemini B3 BPM firmy Capgemini Polska Sp. z o.o.
  • Multimetrics Investment firmy Bonair S.A.
  • Multimetrics Insurance firmy Bonair S.A.
  • Zamknięty obieg gotówki firmy Wincor Nixdorf Sp. z o.o.

 

W kategoriach: Usługa, Walka z wykluczeniem cyfrowym oraz Cloud Computing i  Bezpieczeństwo transmisji danych nagrodę HIT ROKU 2014 uzyskała firma
NCR Polska Sp. z o.o.
za Pierwsze w Polsce bankomaty zbliżeniowe.

Rekomendacje z tej kategorii otrzymały firmy:

  • Pierwsze w Polsce bankomaty zbliżeniowe firmy NCR Polska Sp. z o.o.
  • Comarch Smart Finance firmy Comarch SA

 

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.  Gorąco zachęcamy instytucje finansowe oraz firmy informatyczne do udziału w przyszłej edycji konkursów technologicznych „Gazety Bankowej". Relacja z gali wręczenia nagród już w majowym wydaniu miesięcznika.

Partner Merytoryczny:

PIIT

Partnerzy Gali:

st

SKL

Partnerzy:

OFFICE 

Patroni Medialni:

tvi      Money         nr     TT

wg     Mediarun

 

Galeria zdjęć z Gali:

 
06.03.2014

Przegląd technologii nie tylko dla banków Rynek usług finansowych zmienia się dynamicznie dosłownie z dnia na dzień. Coraz większy wpływ na zmiany mają technologie, które dosłownie wtopiły się w ten biznes i stały z nim nierozłączne. Wszystko to dobrze widać codziennie nie tylko w portalu, ale również na łamach „Gazety Bankowej”. rozwiń

Dawna, wzorcowa instytucja finansowa oferująca proste usługi bankowe i podstawowe instrumenty inwestowania, działająca w małym lokalu banku teraz jest już tylko w niewielu miejscach. Współczesny bank jest organizacją nie tylko o zasięgu ogólnopolskim, ale międzynarodowym z pełną ofertą w każdym miejscu. Żeby nadążyć za potrzebami rynku, instytucje finansowe musiały przejść wiele modernizacji, a nawet ulec całkowitej przebudowie. Nowe produkty inwestycyjne i bankowe, bankowość internetową, transakcje finansowe realizowane od lat obserwuje też „Gazeta Bankowa”.

Na bieżąco śledzimy to, co technologicznie nowego pojawia się na rynku, informujemy też o potencjalnych możliwościach wykorzystania tych nowości. Pokazywaliśmy m.in. takie inwestycje jak Centrum Monitorowania Urządzeń Samoobsługowych (uruchomione w Polsce przed laty przez Wincor Nixdorf), które umożliwiają bezpieczny outsourcing usług. Na łamach magazynu informowaliśmy też o możliwościach wykorzystania najnowszych internetowych rozwiązań komunikacyjnych, umożliwiających na przykład bezpieczne logowanie do serwisów bankowych. Przedstawialiśmy także rozwiązania wykorzystujące technologie wideo do tworzenia wirtualnych placówek bankowych. Nasze tegoroczne konkursy pokażą kolejne udane wdrożenia nowych rozwiązań, świadczących również o innowacyjności banków i instytucji ubezpieczeniowych. Aktywność instytucji finansowych w internecie jest coraz bardziej widoczna – dzieje się tak za sprawą coraz bardziej masowego i ciągle rosnącego wykorzystania nowych technologii oraz coraz szybsze ich wdrażanie. Cyfryzacja niesie też zagrożenia – o tym także piszemy w „Gazecie Bankowej”, pokazujemy, jakie wdrożenia w bankach zwiększają bezpieczeństwo ich klientów.

Kilkanaście lat temu właśnie „Gazeta Bankowa” po raz pierwszy ogłosiła konkurs dla instytucji finansowych, w których nagradzała najlepsze wdrożenia informatyczne mijającego roku. Oprócz czterech kategorii konkursowych obejmujących wówczas cały obszar działalności instytucji finansowych: od systemów transakcyjnych, przez rozwiązania służące do usprawnienia działalności banku, aż po zdalny dostęp wykorzystujący łącza telefoniczne, później cyfrowe (Internet).

W tym roku „Gazeta Bankowa” ogłasza po raz dwunasty konkurs Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013. Dzisiaj jednak temu konkursowi dla instytucji finansowych towarzyszy konkurs Hit Roku 2014 dla Instytucji Finansowych dla firm z sektora informatycznego.

Jak zwykle, już w listopadzie na stronie internetowej konkursu są aktualne zakładki z regulaminami konkursów i formularzami zgłoszeniowymi. Chociaż termin przyjmowania zgłoszeń (31.01.2014) może wydawać się odległy, to jednak warto już dziś zastanowić się nad takim przygotowaniem zgłoszenia, aby skutecznie pokonać konkurentów. Ideą konkursu Hit Roku 2014 dla Instytucji Finansowych jest promocja wśród instytucji finansowych. Oferty produktów, rozwiązań i usług prezentowane (w ramach konkursu) zwracają uwagę banków i instytucji ubezpieczeniowych, co pokazało sześć dotychczasowych edycji konkursu i wykazało jego skuteczność, dając satysfakcję jego uczestnikom. Wielu z nich mówi również o innych korzyściach, jakie daje na przykład uzyskana w konkursie rekomendacja. Tu warto dodać, że „Gazeta Bankowa” nie zapomina o przyznanych nagrodach i losy nagrodzonych ofert można śledzić na jej łamach.

 
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.