O znaczeniu używania auta zamiast jego posiadania

opublikowano: 16 lutego 2015
O znaczeniu używania auta zamiast jego posiadania lupa lupa

Czy rok 2015 przyniesie spółkom Volkswagen Bank i Volkswagen Leasing kolejne wzrosty?

Mikołaj Woźniak: Na pewno tak będzie. W przypadku Volkswagen Leasing zadecyduje
o tym między innymi rosnąca popularność pakietów serwisowych, których zakup pozwala użytkującym auta firmom na wygodne rozłożenie wydatków na przeglądy samochodów na cały rok, a tym samym – na zaplanowanie takich kosztów. Pierwsze pakiety serwisowe wprowadziliśmy w 2012 roku dla marki Audi oraz Volkswagen Użytkowe, w 2013 roku dla ŠKODY i SEAT-a, a w 2014 – dla marki Volkswagen osobowe. Ten produkt został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i z każdym miesiącem notujemy kolejne rekordy sprzedaży pakietów.

Volkswagen Bank z kolei jest na polskim rynku prekursorem produktów finansowych
z wysoką wartością końcową: AutoKredytu oraz leasingu. W Europie Zachodniej mało kto potrzebuje już samochodu dla samego posiadania, a większość klientów – w Niemczech jest to około 70% – kupuje auta na kredyt z wysoką wartością końcową. Płacą więc za używanie samochodu: kluczowa jest dla nich mobilność, a nie własność. Nabywcy doceniają zalety takich produktów, tym bardziej, że finansowanie z wysoką wartością końcową pozwala im wybrać lepszy model auta w ramach takich samych miesięcznych rat. Wybierają więc „używam” zamiast „mam samochód”.

 

Volkswagen Bank to bank samochodowy. Czy jego działalność różni się od tradycyjnych banków komercyjnych?

Bank samochodowy należy do tzw. captive banków. Captive to instytucja, która działa –
w przypadku pojazdów – w motoryzacyjnej grupie finansowej lub jest częścią firmy produkującej samochody. Działalność banku samochodowego opiera się na finansowaniu aut, a jego celem jest rozszerzenie zakresu usług oferowanych klientom. Według badań, które przeprowadził Volkswagen Bank, w przypadku captive banku związanego
z producentem samochodów ponad ¾ klientów przy wymianie auta na nowe decyduje się na wybór tej samej marki. Dla porównania: wśród osób kupujących pojazdy za gotówkę lub
w finansowaniu oferowanym przez niewyspecjalizowane banki komercyjne i instytucje leasingowe, maksymalnie 2/3 wraca do danej marki aut po okresie użytkowania samochodu.

Na jakie korzyści może liczyć klient banku samochodowego?

Takich korzyści jest wiele. Oprę się tu na praktyce Volkswagen Banku. Po pierwsze klient
w jednym miejscu – tam gdzie kupuje czy zamawia samochód – otrzymuje kompleksową ofertę wszystkich możliwych produktów: samego auta, jego finansowania kredytem lub leasingiem, pakietów serwisowych, przedłużonej gwarancji, preferencyjnych pakietów ubezpieczeń czy zakupu akcesoriów.

Kolejną kwestią są ustalone, wypracowane przez lata, jednolite procedury postępowania. Jeżeli na przykład kiedykolwiek będzie konieczna likwidacja szkody ubezpieczeniowej, to dany samochód zawsze zostanie naprawiony w autoryzowanej stacji obsługi,
z wykorzystaniem oryginalnych części i w taki sposób, że klientowi nie przysporzy to żadnych kłopotów.

W umowach z Volkswagen Bankiem nie ma również żadnych trików, żadnego drobnego druku. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: jako bank samochodowy budujemy długofalowe relacje z klientem, a czyste zasady są podstawą do tworzenia takich relacji. Zadowolony ze współpracy klient wraca do swojego banku i swojego doradcy.

Czy klient decydujący się na finansowanie przez captive bank samochodu z Grupy Volkswagena może liczyć na preferencyjne finansowanie? Na czym polegają takie preferencje?

Każdy klient kupujący samochód z naszej grupy może liczyć na preferencyjne finansowanie kredytu lub leasingu. Wszystkie marki Grupy Volkswagena mają atrakcyjne oferty, na przykład wyjątkowo niskie oprocentowanie kredytu bądź promocje na leasing. W przypadku leasingu aut marki Audi klienci otrzymują w cenie samochodu pakiet serwisowy. Z kolei ŠKODA, przy finansowaniu zakupu przez Volkswagen Bank, oferuje pakiet serwisowy za 25% jego ceny. To tylko przykłady, takie preferencyjne warunki wprowadza każda z naszych marek.

A jakie produkty znajdują się w ofercie banku samochodowego?

Grupę takich produktów finansowych można określić krótko: są to wszystkie wydatki związane z finansowaniem samochodu, ale i na przykład zakup akcesoriów czy ubezpieczenia. Czyli w naszej ofercie Klient znajdzie: kredyt, leasing, ubezpieczenia, usługi serwisowe oraz – nie zapominajmy – bankowość internetową.  

Czy bank należący do koncernu motoryzacyjnego może finansować wyłącznie zakup aut danej grupy, czy też innych koncernów?

Wyjaśnię to na przykładzie Volkswagen Banku. Naszą misją jest nie tylko wspieranie sprzedaży samochodów Grupy Volkswagen, ale i budowanie długotrwałych relacji
z klientami. Czasem może zdarzyć się, że klient korzystający z leasingu wybierze samochód innego producenta. Wówczas, ze względu na wieloletnią relację z takim nabywcą, finansujemy również samochody innych marek. Pozwala to na utrzymanie bliskiego kontaktu z klientem i zaprezentowanie w przyszłości silnych stron aut z Grupy Volkswagena.

Captive bank nie skupia się więc wyłącznie na obrocie pieniądzem, tak jak banki komercyjne?

Captive bank interesuje się samochodem kupowanym przez klienta, poziomem obsługi
i serwisu w ASO, zadowoleniem użytkownika, którego efektem jest przywiązanie klienta do marki i możliwość utrzymania długoletniego kontaktu z potencjalnym nabywcą kolejnego samochodu. Właśnie to nas wyróżnia: zależy nam, żeby klient został nie tylko z nami, ale również z markami samochodów, z których korzysta.

Komentarze (1)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
Rumcajs
0 / 0 zgłoś

Samochody

Rumcajs , 26.11.2016, 18:19
Firmom jest wygodniej wynająć samochód (tzw. wynajem długoterminowy na 2-5 lat), bo zachowują płynność finansową i nie zadłużają się. Poza tym odchodzi "problem" serwisowania, wymiany opon, ubezpieczenia etc. Samochody dla firmy można wynająć m.in. w leasetake, gdzie wybór samochodow jest bardzo duży, a ceny przystępne. W zasadzie każdy może sobie pozwolić na wynajęcie samochodu.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.