PKO BP kontynuuje współpracę z Microsoft

opublikowano: 18 grudnia 2018
PKO BP kontynuuje współpracę z Microsoft lupa lupa
od lewej: Mariusz Komorowski – Zastępca dyrektora Departamentu Wsparcia Użytkownika w PKO Banku Polskim, Katarzyna Tańska – Dyrektor Departamentu Wsparcia Użytkownika PKO Bank Polski, Jacek Cholc – Dyrektor Pionu Eksploatacji i Infrastruktury PKO Bank Pol

PKO Bank Polski otrzymał kolejny certyfikat Microsoft poświadczający pozytywne przeprowadzenie procesu Software Asset Management (SAM) oraz wypełnianie norm jakościowych w zarządzaniu oprogramowaniem.

Właściwe zarządzanie licencjami na oprogramowanie umożliwia nam sprawną kontrolę kosztów, analizę ryzyka, optymalizację wykorzystania oprogramowania oraz racjonalne zarządzanie naszą infrastrukturą informatyczną. Certyfikat Microsoft potwierdza, że PKO Bank Polski wszystkie czynności w tym zakresie realizuje zgodnie z zasadami licencjonowania poszczególnych produktów, a kompletna wiedza o aktualnym wykorzystaniu oprogramowania stanowi dla nas podstawę do analiz i prognoz, jakie oprogramowanie będzie ostatecznie wykorzystywane oraz negocjowania optymalnych warunków jego pozyskania z Microsoft” – powiedziała Katarzyna Tańska, Dyrektor Departamentu Wsparcia Użytkownika w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski oraz spółki Grupy Kapitałowej Banku, w ramach umowy Microsoft Enterprise Agreement, poddały się procesowi Software Asset Management. Polegał on na szczegółowym przeglądzie zaimplementowanych procedur, systemów wykorzystywanych do zarządzania zasobami informatycznymi oraz dokładnym przeglądzie dokumentów licencyjnych. Wieloetapowa analiza potwierdziła sprawność organizacyjną Banku i wysoki poziom zaawansowania procedur w poszczególnych obszarach zarządzania oprogramowaniem.

Już po raz drugi wręczymy PKO Bankowi Polskiemu certyfikat jakości w zarządzaniu oprogramowaniem. Organizacja o tak dużej skali działania i złożoności musi spełniać wysokie wymagania bezpieczeństwa i charakteryzować się spójnym podejściem do zarządzania technologią. Pozytywne przejście procesu Software Asset Management dowodzi dojrzałości organizacyjnej i jednocześnie jest wsparciem dla rozwoju całego Banku” – powiedziała Magda Taczanowska, Dyrektor Sektora Enterprise w Microsoft.

Software Asset Management (SAM) to zestaw procedur branżowych wykorzystywanych do optymalnego zarządzania i ochrony oprogramowania stosowanego w strukturach organizacji. Łączy on ze sobą ludzi, procesy oraz technologię, aby usprawnić poziom bezpieczeństwa oprogramowania komputerowego.

Źródło: informacja prasowa Microsoft

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła