2017 2016 2015 2014 2013 2012
2018

Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014

23.12.2014

Laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej. rozwiń

„W każdej organizacji biznesowej celem jest poszukiwanie Świętego Graala. W ubezpieczeniach Świętym Graalem jest rentowny wzrost, czyli innymi słowy: fajnie by było, żebyście rośli i jeszcze, żeby rosły wam równolegle zyski. Co oczywiście biorąc pod uwagę sytuację rynkową w Polsce jest dosyć dużym wyzwaniem” - to cytat z Witolda Jaworskiego, który wygrał tytuł Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2014 w konkursie „Gazety Bankowej”.

Jaworski wygrał, bo wydaje się, że znalazł tego Świętego Graala, a przynajmniej dobrze wie gdzie go szukać. Możecie się Państwo o tym przekonać, czytając obszerny wywiad, którego udzielił „Gazecie Bankowej” podczas uroczystego wręczenia statuetki. Warto przeczytać najnowsze, noworoczne wydanie „GB” (na rynku już 23 grudnia 2014 r.), bo Jaworski mówi otwarcie o tym, co boli nie tylko jego, ale też całą branżę ubezpieczeniową w Polsce.

Jaworski nie ma nic do ukrycia, jak zresztą i pozostali laureaci naszego konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”. W tak zwanej „życiówce” (ubezpieczenia na życia) najlepsza okazała się Aviva, ubezpieczenia wzajemne i majątkowe zdominowało TU Europa, zaś kategorii ubezpieczenia ogólne wygrało PZU. Zwycięzcy konkursu „Gazety Bankowej” wyróżniali się nie tylko wysoką reputacją na rynku i świetnymi wynikami finansowymi. Tych zwycięzców wyróżnia transparentność, bo odpowiedzieli na wszystkie pytania zadane w ankietach konkursowych, co trzeba przyznać nie przychodziło zbyt łatwo pozostałym uczestnikom.

Dlatego każda firma, która zdecydowała się na wzięcie w nim udziału, zasługuje na miano Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej. Firmy przyjaznej dla rynku – uczciwej w świadczeniu usług, otwartej na oczekiwania klientów, stabilnej pod względem finansowym. Takie właśnie wnioski można wysnuć ze wskaźników, które wyliczali specjalnie dla nas zawodowi konsultanci z PwC (firmy świadczącej profesjonalne usługi doradcze).

A wszystko zaczęło się w 2010 r. gdy redakcja „Gazety Bankowej” jako pierwsze i jedyne medium na rynku przygotowała wspólnie z PwC metodologię oceny ubezpieczycieli, działających na terenie Polski.

- Redakcja „Gazety Bankowej” wyszła z nadzwyczaj użyteczną i nowatorską inicjatywą zgromadzenia wokół siebie firm przyjaznych ubezpieczonemu i takich, które chcą w przyszłości podjąć trud zbudowania swojego wizerunku jako firmy przyjaznej klientowi. „Bankowej” udało się zgromadzić wokół siebie przedstawicieli różnych środowisk naukowych, których aktywność z tytułu uczestnictwa w jury konkursu pozwoliła na rozpropagowanie i szerokie upowszechnienie idei konkursu – podkreśla prof. dr hab. Irena Jędrzejczyk, kierownik Zakładu Prawa i Finansów SGGW w Warszawie

Wsparcia merytorycznego udzielił wtedy redakcji „GB” Rzecznik Ubezpieczonych, który do dziś jest jednym z partnerów konkursu.

- W opinii Rzecznika Ubezpieczonych upublicznianie informacji na temat wywiązywania się ubezpieczycieli z zaciągniętych zobowiązań pozwala na stworzenie pełniejszego, a przez to obiektywnego wizerunku działalności poszczególnych podmiotów, co w efekcie powinno się przekładać na świadomy wybór ich oferty przez potencjalnych klientów, wzmacniając jakościową konkurencję branży. Transparentność prowadzonej działalności staje się obowiązującą dewizą postępowania instytucji finansowych w nowoczesnych gospodarkach rynkowych. Tym bardziej, w naszej ocenie, powinna ona obowiązywać podmioty szczególnego zaufania publicznego, jakimi są niewątpliwie zakłady ubezpieczeń – tłumaczy Magdalena Kudlak, Naczelnik Wydziału Skarg i Interwencji w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych

Korzyści płynące z ubezpieczeniowego konkursu „Gazety Bankowej” zauważa także Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jej zdaniem klientom firm ubezpieczeniowych – atakowanym lawiną negatywnych informacji o tych podmiotach – coraz trudniej wybrać odpowiednie ubezpieczenie. Dlatego obiektywne rankingi mogą być pomocne w takich decyzjach. Z kolei rzetelne opracowanie ich to ogromna odpowiedzialność wobec klientów i odwaga w zderzeniu się z opinią również tych niezadowolonych.

- I w tym sensie dobrze, że w tym roku konkurs „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” został wzbogacony o internetowe głosy klientów firm ubezpieczeniowych (zwycięzcą w tej kategorii zostało ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życia – od red.). Wszystkie rankingi, także te przygotowywane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, dyscyplinują bowiem rynek do prawidłowych zachowań – podkreśla Elżbieta Wanat-Połeć.

Dlatego zaglądając do tabeli z wynikami, pamiętajcie państwo, że laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej i... wybierają coś dla siebie.

 

 Partner konkursu:

Tmatic

 

Partner merytoryczny:

 

Autor: Małgorzata Dygas

 
03.10.2014

Redakcja „Gazety Bankowej” właśnie zakończyła zbieranie zgłoszeń do V edycji konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”. Konkursu, w którym oceniając firmy ubezpieczeniowe, niezależne jury bierze pod uwagę dobro klientów - ubezpieczonych. Z każda edycją przybywa coraz więcej zgłoszeń – w tym roku padł kolejny rekord. Na konkurs napłynęło 37 ankiet od towarzystw działających na terenie Polski. rozwiń

Teraz w oparciu o otrzymane dane Kapituła wytypuje laureatów w trzech kategoriach: ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia komunikacyjne oraz ubezpieczenia osobowe i majątkowe. Wyniki obrad Kapituły ogłoszone zostaną w wydaniu styczniowym „Gazety Bankowej”.

 

Nad poprawnością konkursu czuwa partner merytoryczny – firma PwC Polska

 

Partner konkursu:

Tmatic

 
18.11.2014

Rozpoczęła się V edycja konkursu organizowanego przez „Gazetę Bankową” - „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”, dedykowanego firmom i towarzystwom ubezpieczeniowym. rozwiń

„Gazeta Bankowa” od ponad pięciu lat wyłania liderów rynku ubezpieczeniowego, a konkurs cieszy się renomą oraz dużym zainteresowaniem jego uczestników. Konkurs został stworzony we współpracy z PwC Polska, wiodącą, globalną organizacją świadczącą profesjonalne usługi doradcze oraz niezależną kapitułą.

Udział firm oraz towarzystw ubezpieczeniowych w konkursie „Gazety Bankowej”  jest dobrowolny oraz bezpłatny, następuje wyłącznie przez odesłanie specjalnej ankiety, wypełnionej samodzielnie przez firmę bądź towarzystwo.

Firmy i towarzystwa ubezpieczeniowe mogą zgłaszać się w trzech kategoriach, w których przyznawane są wyróżnienia. 

  • Dział I –  Ubezpieczenia na życie
  • Dział II – Ubezpieczenia komunikacyjne
  • Dział III – Ubezpieczenia osobowe i majątkowe

Nagrodę główną, tytuł „Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej” otrzymuje instytucja, która osiągnęła najlepszy wynik łączny we wszystkich wskaźnikach. Ocena firm i towarzystw ubezpieczeniowych jest dokonywana przez Jury w oparciu o wyniki z ankiet za okres od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku.

Konkursowi „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” „Gazety Bankowej” towarzyszy od trzech lat plebiscyt na „Ubezpieczeniowego Menedżera 2014 Roku”. W tym roku konkurs odbędzie się w nowej formule. Środowisko ubezpieczeniowe po raz pierwszy ma możliwość wytypowania dwóch najlepszych menedżerów. Uczestników konkursu – firmy i towarzystwa ubezpieczeniowe - prosimy o zgłoszenie dwóch kandydatów: osobę zarządzającą w firmie zgłaszającego oraz menedżera reprezentującego konkurencję.
Spośród kandydatów zgłoszonych przed towarzystwa ubezpieczeniowe, Jury konkursu wyłoni zwycięzcę – „Ubezpieczeniowego Menedżera 2014 Roku”. W numerze grudniowym na łamach „ Gazety Bankowej” zostaną zaprezentowane sylwetki nominowanych menedżerów.

 

Wyniki obu konkursów „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” oraz „Ubezpieczeniowy Menedżer 2014 Roku” zostaną zaprezentowane w styczniowym wydaniu „Gazety Bankowej”. Laureatom zostaną wręczone statuetki oraz wyróżnienia.

 

Partner merytoryczny konkurs:

PwC logo

Partner konkursu:

Tmatic

 
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.