2016 2015 2014 2013 2012
2017

Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014

23.12.2014

Laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej. rozwiń

„W każdej organizacji biznesowej celem jest poszukiwanie Świętego Graala. W ubezpieczeniach Świętym Graalem jest rentowny wzrost, czyli innymi słowy: fajnie by było, żebyście rośli i jeszcze, żeby rosły wam równolegle zyski. Co oczywiście biorąc pod uwagę sytuację rynkową w Polsce jest dosyć dużym wyzwaniem” - to cytat z Witolda Jaworskiego, który wygrał tytuł Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2014 w konkursie „Gazety Bankowej”.

Jaworski wygrał, bo wydaje się, że znalazł tego Świętego Graala, a przynajmniej dobrze wie gdzie go szukać. Możecie się Państwo o tym przekonać, czytając obszerny wywiad, którego udzielił „Gazecie Bankowej” podczas uroczystego wręczenia statuetki. Warto przeczytać najnowsze, noworoczne wydanie „GB” (na rynku już 23 grudnia 2014 r.), bo Jaworski mówi otwarcie o tym, co boli nie tylko jego, ale też całą branżę ubezpieczeniową w Polsce.

Jaworski nie ma nic do ukrycia, jak zresztą i pozostali laureaci naszego konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”. W tak zwanej „życiówce” (ubezpieczenia na życia) najlepsza okazała się Aviva, ubezpieczenia wzajemne i majątkowe zdominowało TU Europa, zaś kategorii ubezpieczenia ogólne wygrało PZU. Zwycięzcy konkursu „Gazety Bankowej” wyróżniali się nie tylko wysoką reputacją na rynku i świetnymi wynikami finansowymi. Tych zwycięzców wyróżnia transparentność, bo odpowiedzieli na wszystkie pytania zadane w ankietach konkursowych, co trzeba przyznać nie przychodziło zbyt łatwo pozostałym uczestnikom.

Dlatego każda firma, która zdecydowała się na wzięcie w nim udziału, zasługuje na miano Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej. Firmy przyjaznej dla rynku – uczciwej w świadczeniu usług, otwartej na oczekiwania klientów, stabilnej pod względem finansowym. Takie właśnie wnioski można wysnuć ze wskaźników, które wyliczali specjalnie dla nas zawodowi konsultanci z PwC (firmy świadczącej profesjonalne usługi doradcze).

A wszystko zaczęło się w 2010 r. gdy redakcja „Gazety Bankowej” jako pierwsze i jedyne medium na rynku przygotowała wspólnie z PwC metodologię oceny ubezpieczycieli, działających na terenie Polski.

- Redakcja „Gazety Bankowej” wyszła z nadzwyczaj użyteczną i nowatorską inicjatywą zgromadzenia wokół siebie firm przyjaznych ubezpieczonemu i takich, które chcą w przyszłości podjąć trud zbudowania swojego wizerunku jako firmy przyjaznej klientowi. „Bankowej” udało się zgromadzić wokół siebie przedstawicieli różnych środowisk naukowych, których aktywność z tytułu uczestnictwa w jury konkursu pozwoliła na rozpropagowanie i szerokie upowszechnienie idei konkursu – podkreśla prof. dr hab. Irena Jędrzejczyk, kierownik Zakładu Prawa i Finansów SGGW w Warszawie

Wsparcia merytorycznego udzielił wtedy redakcji „GB” Rzecznik Ubezpieczonych, który do dziś jest jednym z partnerów konkursu.

- W opinii Rzecznika Ubezpieczonych upublicznianie informacji na temat wywiązywania się ubezpieczycieli z zaciągniętych zobowiązań pozwala na stworzenie pełniejszego, a przez to obiektywnego wizerunku działalności poszczególnych podmiotów, co w efekcie powinno się przekładać na świadomy wybór ich oferty przez potencjalnych klientów, wzmacniając jakościową konkurencję branży. Transparentność prowadzonej działalności staje się obowiązującą dewizą postępowania instytucji finansowych w nowoczesnych gospodarkach rynkowych. Tym bardziej, w naszej ocenie, powinna ona obowiązywać podmioty szczególnego zaufania publicznego, jakimi są niewątpliwie zakłady ubezpieczeń – tłumaczy Magdalena Kudlak, Naczelnik Wydziału Skarg i Interwencji w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych

Korzyści płynące z ubezpieczeniowego konkursu „Gazety Bankowej” zauważa także Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jej zdaniem klientom firm ubezpieczeniowych – atakowanym lawiną negatywnych informacji o tych podmiotach – coraz trudniej wybrać odpowiednie ubezpieczenie. Dlatego obiektywne rankingi mogą być pomocne w takich decyzjach. Z kolei rzetelne opracowanie ich to ogromna odpowiedzialność wobec klientów i odwaga w zderzeniu się z opinią również tych niezadowolonych.

- I w tym sensie dobrze, że w tym roku konkurs „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” został wzbogacony o internetowe głosy klientów firm ubezpieczeniowych (zwycięzcą w tej kategorii zostało ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życia – od red.). Wszystkie rankingi, także te przygotowywane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, dyscyplinują bowiem rynek do prawidłowych zachowań – podkreśla Elżbieta Wanat-Połeć.

Dlatego zaglądając do tabeli z wynikami, pamiętajcie państwo, że laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej i... wybierają coś dla siebie.

 

 Partner konkursu:

Tmatic

 

Partner merytoryczny:

 

Autor: Małgorzata Dygas

 
03.10.2014

Redakcja „Gazety Bankowej” właśnie zakończyła zbieranie zgłoszeń do V edycji konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”. Konkursu, w którym oceniając firmy ubezpieczeniowe, niezależne jury bierze pod uwagę dobro klientów - ubezpieczonych. Z każda edycją przybywa coraz więcej zgłoszeń – w tym roku padł kolejny rekord. Na konkurs napłynęło 37 ankiet od towarzystw działających na terenie Polski. rozwiń

Teraz w oparciu o otrzymane dane Kapituła wytypuje laureatów w trzech kategoriach: ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia komunikacyjne oraz ubezpieczenia osobowe i majątkowe. Wyniki obrad Kapituły ogłoszone zostaną w wydaniu styczniowym „Gazety Bankowej”.

 

Nad poprawnością konkursu czuwa partner merytoryczny – firma PwC Polska

 

Partner konkursu:

Tmatic

 
18.11.2014

Rozpoczęła się V edycja konkursu organizowanego przez „Gazetę Bankową” - „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”, dedykowanego firmom i towarzystwom ubezpieczeniowym. rozwiń

„Gazeta Bankowa” od ponad pięciu lat wyłania liderów rynku ubezpieczeniowego, a konkurs cieszy się renomą oraz dużym zainteresowaniem jego uczestników. Konkurs został stworzony we współpracy z PwC Polska, wiodącą, globalną organizacją świadczącą profesjonalne usługi doradcze oraz niezależną kapitułą.

Udział firm oraz towarzystw ubezpieczeniowych w konkursie „Gazety Bankowej”  jest dobrowolny oraz bezpłatny, następuje wyłącznie przez odesłanie specjalnej ankiety, wypełnionej samodzielnie przez firmę bądź towarzystwo.

Firmy i towarzystwa ubezpieczeniowe mogą zgłaszać się w trzech kategoriach, w których przyznawane są wyróżnienia. 

  • Dział I –  Ubezpieczenia na życie
  • Dział II – Ubezpieczenia komunikacyjne
  • Dział III – Ubezpieczenia osobowe i majątkowe

Nagrodę główną, tytuł „Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej” otrzymuje instytucja, która osiągnęła najlepszy wynik łączny we wszystkich wskaźnikach. Ocena firm i towarzystw ubezpieczeniowych jest dokonywana przez Jury w oparciu o wyniki z ankiet za okres od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku.

Konkursowi „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” „Gazety Bankowej” towarzyszy od trzech lat plebiscyt na „Ubezpieczeniowego Menedżera 2014 Roku”. W tym roku konkurs odbędzie się w nowej formule. Środowisko ubezpieczeniowe po raz pierwszy ma możliwość wytypowania dwóch najlepszych menedżerów. Uczestników konkursu – firmy i towarzystwa ubezpieczeniowe - prosimy o zgłoszenie dwóch kandydatów: osobę zarządzającą w firmie zgłaszającego oraz menedżera reprezentującego konkurencję.
Spośród kandydatów zgłoszonych przed towarzystwa ubezpieczeniowe, Jury konkursu wyłoni zwycięzcę – „Ubezpieczeniowego Menedżera 2014 Roku”. W numerze grudniowym na łamach „ Gazety Bankowej” zostaną zaprezentowane sylwetki nominowanych menedżerów.

 

Wyniki obu konkursów „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” oraz „Ubezpieczeniowy Menedżer 2014 Roku” zostaną zaprezentowane w styczniowym wydaniu „Gazety Bankowej”. Laureatom zostaną wręczone statuetki oraz wyróżnienia.

 

Partner merytoryczny konkurs:

PwC logo

Partner konkursu:

Tmatic

 
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła