Technologiczna nagroda "The Banker" dla polskiego banku

opublikowano: 7 września 2023
Technologiczna nagroda "The Banker" dla polskiego banku lupa lupa
fot. Pixabay

Bank BNP Paribas został nagrodzony w organizowanym przez magazyn "The Banker" konkursie Innovation in Digital Banking Awards 2023 za najbardziej innowacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej rozwiązania cyfrowe.

Jury doceniło transformacje cyfrowe banku w kategorii the Most Innovative in Digital Banking in CEE region, potwierdzając tym samym, że ścieżka wytyczona przez Bank BNP Paribas w strategii GObeyond na lata 2022-2025 jest właściwa i sukcesywnie realizowana. Bank nie tylko rozwija swoją ofertę cyfrową, ale i dba o ciągłą poprawę doświadczeń klientów, wykorzystując do tego nowe technologie i jednocześnie ograniczając negatywny wpływ działalności na środowisko.

W uzasadnieniu nagrody organizatorzy podkreślili, że innowacyjne, transformacyjne i kreatywne wykorzystanie technologii fundamentalnie zmienia sektor bankowy, a projekty Banku BNP Paribas stanowią nowy punkt odniesienia w bankowości cyfrowej.

Bankowość znacznie się zmieniła od czasu pandemii - przyspieszył rozwój technologii, zwiększyła się chęć ludzi do korzystania z nowych, bardziej kontekstowych rozwiązań. Jednak pomimo pojawiających się nowości, najważniejszy element naszej strategii się nie zmienia - wdrażanie nowych technologii nie może być celem samym w sobie. Mają uczynić nasze usługi bardziej dostępnymi i intuicyjnymi dla Klientów. To element strategii, opisany w filarze #STRONGER. Jego główne założenie to rozwój biznesu poprzez oferowanie innowacyjnych produktów oraz usług. O skuteczności naszych działań w tym obszarze świadczy rosnąca liczba Klientów, którzy korzystają z naszych usług cyfrowo. Na koniec I półrocza było to już ponad 1,6 mln osób - mówi Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej.

Najważniejszym rozwiązaniem banku w ostatnim roku i jednocześnie tym, które jury doceniło najbardziej jest cyfrowa obsługa klienta w oddziałach za pomocą urządzenia mobilnego. W aplikacji dostępnej dla doradców, bank zaimplementował funkcjonalność, która pozwala w prosty sposób zidentyfikować potrzeby klientów i określić parametry oferty w celu uruchomienia komunikatu PUSH, dzięki któremu użytkownik zostaje przekierowany do odpowiedniego miejsca w aplikacji mobilnej na własnym smartfonie. Tam może samodzielnie lub w asyście pracownika dokonać transakcji zakupu produktu, np. kredytu gotówkowego, kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym, konta oszczędnościowego, konta walutowego czy karty kredytowej, a także wykonać jedną z 38 udostępnionych w ten sposób czynności posprzedażowych takich jak zmiana dziennych limitów transakcyjnych, dokonanie wcześniejszej spłaty kredytu lub zadłużenia na karcie kredytowej czy uzyskanie harmonogramu i historii spłaty kredytu. Dwie trzecie doradców banku aktywnie korzysta z nowej funkcjonalności. Od początku 2023 roku w ten sposób przeprowadzono prawie 25 000 spraw Klientów w oddziałach. Implementacja rozwiązania do tej pory przyczyniła się do oszczędności ok. 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m szesc. wody.

Rozwiązanie wdrożone przez bank nie tylko skutecznie usprawnia procesy finansowe klientów i wychodzi naprzeciw ich potrzebom, ale też istotnie wspiera cele zrównoważonego rozwoju, całkowicie eliminując z wielu procesów zużycie papieru oraz ograniczając ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej. To również realizacja jednego z założeń strategii GObeyond, filaru #POSITIVE, w ramach którego bank zobowiązał się do rozwoju biznesu w sposób, który ma pozytywny wpływ na otoczenie społeczne, biznesowe i środowisko. Te założenia dotyczą nie tylko wprowadzania do oferty produktów i usług, które wpisują się w idee ESG, ale także ograniczanie negatywnego wpływu działalności operacyjnej na otoczenie. Cyfrowa obsługa Klienta w znaczącym stopniu przyczynia się do realizacji tego celu.

Uzupełnieniem innowacyjnych działań dla klientów wprowadzonych na przestrzeni ostatniego roku przez bank są rozwiązania wprowadzone w aplikacji GOmobile, m.in. pozwalający oszczędzać energię tryb ciemny, intuicyjne narzędzie do wymiany walut czy łatwe przekazywanie darowizna na ważne cele społeczne. Bank wdrożył również narzędzie GOinvest, przeznaczone dla doradców finansowych, usprawniające obsługę potrzeb inwestycyjnych klientów.

Nagrody "The Banker" zostały przyznane już po raz 18. Każda kolejna edycja przyciąga coraz więcej uczestników z całego świata. Sam magazyn to prestiżowe czasopismo finansowe, wydawane przez Financial Times Group od 1926 r.

Źródło: materiały prasowe

 

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła