Wyższe limity emisji spalin dla samochodów z Dieslem

opublikowano: 3 lutego 2016
Wyższe limity emisji spalin dla samochodów z Dieslem lupa lupa
fot: pixabay

Propozycja wyższych limitów emisji spalin dla samochodów z silnikiem Diesla nie została zawetowana w środę przez Parlament Europejski. Nowe limity mają zostać wprowadzone dla pomiarów emisji, przeprowadzanych w warunkach drogowych.

Za odrzuceniem propozycji komisji PE do spraw środowiska w sprawie nowych limitów emisji głosowało 317 eurodeputowanych, zaś 323 było przeciw.

Giovanni La Via, szef komisji PE do spraw środowiska poinformował, że blokady nowych przepisów uniknięto dzięki zobowiązaniu Komisji Europejskiej, że podwyższenie limitów emisji spalin będzie tymczasowe i dzięki propozycji przepisów o zmianie systemu homologacji samochodów.

Za sprawą decyzji Parlamentu Europejskiego, od 1 września 2017 r. będą wdrażane nowe zasady pomiarów przeprowadzane w warunkach drogowych, a nie tylko w laboratoriach.

Zgodnie z nowymi zasadami w przypadku nowych modeli samochodów, wartość pomiarów emisji spalin dokonywanych w warunkach drogowych będzie mogła być maksymalnie o 110 procent wyższa niż wartość testu w laboratorium. To znaczy, że poziom emisji tlenku azotu będzie mógł wynieść 168 mg/km.

Do stycznia 2020 r. różnica ta będzie musiała zostać zmniejszona do 50 proc. Poziom emisji tlenku azotu mierzony w warunkach drogowych będzie mógł wynieść 120 mg/km.

Ten harmonogram dotyczy nowych modeli. Na dostosowanie nowych samochodów ze starszych modeli producenci będą mieć więcej czasu: do września 2019 r. w pierwszym etapie oraz do stycznia 2021 w drugim etapie.

Obecnie różnica między wynikami pomiarów w laboratorium i w warunkach drogowych według Komisji Europejskiej wynosi około 400 proc.

Ustalenie nowych zasad to skutek ubiegłorocznej afery z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena. Instalowano w nich specjalne oprogramowanie zmniejszające emisje w trakcie testów.

 

(PAP)

Gb.pl/nb

Zobacz także: Łagodna jak RPP
Komentarze (1)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
gery
0 / 0 zgłoś

limity

gery , 7.02.2016, 12:07
Zwykłe oszustwo a nie limity. Limity wymyślono aby pod pozorem ochrony środowiska produkować bardzo drogie DPF i katalizatory - gdzie rzeczywiście koszt produkcji jak sie okazało wielokrotnie został zawyżony - oczywiście zapłacił konsument . Lobbyści zrobili swoje - producent zarobił a euro biurokracja dalej przeświadczona jest, że cokolwiek robi w tej sprawie. Jeśli euro biurokratom tak bardzo zależy na środowisku i oszczędzaniu materiałów i energii dlaczego nie przyjrzą się choćby produkcji aut? Najzwyklejszych części w których obecnie integruje się poszczególne elementy aby podrożyć koszty zakupu i wymiany. To jest marnotrawstwo materiału, energii i niekorzystnie wpływa na środowisko. Producenci celowo tak robią aby elementy często zużywające się integrować w podzespoły ponieważ maja na takiej działalności ogromne zyski.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła