Prezes UKE o infoliniach telekomunikacyjnych

opublikowano: 23 grudnia 2015
Prezes UKE o infoliniach telekomunikacyjnych lupa lupa
fot: google

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Magdalena Gaj twierdzi, że koszty zgłaszania operatorowi telekomunikacyjnemu awarii jego własnej sieci czy problemów dotyczących wiążącej go umowy, powinny być zawarte w abonamencie za świadczone usługi.

Według szefowej UKE najbardziej pożądane byłoby ustanowienie przez operatorów bezpłatnych infolinii do kontaktów ze swoimi abonentami.

Prezes Gaj w komunikacie zamieszczonym na stronie UKE podkreśliła, że podstawowymi problemami, na które konsumenci zwracali uwagę w swoich wystąpieniach były: zbyt długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem i pobieranie opłat za czas trwania połączenia, w tym za czas oczekiwania na połączenie z konsultantem. Ponadto klienci skarżyli się na brak informacji w cennikach usług telekomunikacyjnych operatorów oraz na ich stronach internetowych o koszcie połączenia i sposobie naliczania opłaty (za całe połączenie, czy za czas jego trwania) oraz skomplikowaną, wielokrotnie rozgałęzioną strukturę zapowiedzi słownych przed możliwością faktycznego dostępu do konsultanta lub innej formy załatwienia sprawy.

Najbardziej pożądanym - w ocenie Prezesa UKE - byłoby ustanowienie przez operatorów bezpłatnych infolinii do kontaktów ze swoimi abonentami. Natomiast rozwiązaniem alternatywnym, mającym na celu maksymalne ograniczenie kosztów obsługi abonentów w ramach zawartej umowy, jest przyjęcie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych modelu rozliczeń za połączenia z infolinią ze stałą opłatą, niezależną od czasu trwania połączenia, czy przejrzystego sposobu podawania cen za te usługi w cennikach usług telekomunikacyjnych i na stronach internetowych dostawców usług.

W komunikacie dodano, że prezes Gaj wystąpiła w tej sprawie do izb branżowych, zrzeszających przedsiębiorców telekomunikacyjnych, o wsparcie w zmobilizowaniu operatorów do podjęcia w tej sprawie działań, których efektem byłaby poprawa obsługi ich abonentów poprzez dedykowane do tego infolinie.

 

(PAP)

GB.pl/nb

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła