Alior Bank podsumowuje program dla start-upów

opublikowano: 7 grudnia 2018
Alior Bank podsumowuje program dla start-upów lupa lupa
Wiceprezes Alior Bank Krzysztof Bachta występuje na Demo Day, fot. Twitter @AliorBankSA

W ramach podsumowania trwającego 15-tygodni programu RBL_START odbył się Demo Day, podczas którego startupy zaprezentowały wypracowane we współpracy z mentorami i ekspertami rozwiązania.

 

Inauguracja programu RBL_START miała miejsce we wrześniu br. Pierwsza edycja upłynęła pod hasłem trendów w nowych technologiach, ze szczególnym naciskiem na open banking, blockchain, a także roboadvisory. Partnerami programu zostali: PZU, Giełda Papierów Wartościowych, Huge Thing, Mastercard, IBM, Google Cloud, AWS oraz Microsoft.

Mentorzy oraz eksperci zakwalifikowali do akceleratora ośmiu startupów spośród blisko 100 zgłoszonych firm z całego świata. Do współpracy zostały zaproszone: Investsuite, PayPo, Aazzur, AI Busters, Blockey, Spendee, Kekemeke / POSbistro oraz Bankzee.

- Innowacyjność jest w DNA Alior Banku i widać to na co dzień, bo generujemy wiele bardzo dobrych innowacyjnych pomysłów wewnątrz organizacji. Z kolei współpraca ze startupami, sięganie po partnerstwa, pozwalają nam na generowanie dodatkowych pomysłów, które często jeszcze lepiej trafiają w potrzeby naszych klientów. Startupy korzystają na tym, że mają swojego pierwszego klienta oraz ludzi z branży, którzy pomagają dopracować produkt i sprawdzić go na rynku. My z kolei poza samymi pomysłami mamy korzyści z szybszego wdrażania rozwiązań – mówi Krzysztof Bachta, wiceprezes kierujący pracami zarządu Alior Banku. 

Szyte na miarę

W czasie trzymiesięcznej akceleracji startupowi partnerzy Alior Banku wzięli udział w licznych warsztatach i indywidualnych konsultacjach z najlepszymi ekspertami na rynku. Ich głównym celem było wypracowanie efektywnego modelu współpracy z biznesem oraz dostosowanie rozwiązań do wymagań technologicznych banku. Startupy sprawdzały także zgodność rozwiązań z potrzebami klientów. Zdobyte przez uczestników umiejętności zweryfikowane zostały w praktyce, m.in. podczas szeregu spotkań z mentorami, konferencji biznesowych czy w ramach VC Speed Dating – wyjątkowego wydarzenia na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, w którym uczestniczyli przedstawiciele funduszy inwestycyjnych.

Uczestnicy RBL_START wzięli udział w London Bootcamp, który pozwolił na poznanie specyfiki brytyjskiego rynku i ekosystemu startupowego. Podczas wyjazdu odbyły się sesje networkingowe umożliwiające młodym firmom nawiązanie cennych kontaktów biznesowych.

- Alior Bank ma spore doświadczenie we współpracy z ekosystemem startupowym – zrealizowaliśmy kilka projektów w partnerstwie ze startupami, byliśmy także partnerem zewnętrznych programów. Postawiliśmy na własny akcelerator, aby zbudować proces współpracy ze środowiskiem startupowym dopasowany do potrzeb dużej instytucji finansowej, jaką jest nasz bank. Założenia RBL_START obejmują takie aspekty, jak badania z klientami, dostęp do środowiska testowego, praca wraz z mentorem nad modelem współpracy i business case’em, analiza pod kątem bezpieczeństwa oraz integracji systemów – powiedziała Kamila Wincenciak, FinTech Partnership Manager w Alior Banku.

Sprawdzone pod każdym kątem

Startupom biorącym udział w programie RBL_START udostępniono środowisko testowe Alior Bank Developer, które pozwala na bezpieczny sposób integracji rozwiązań z API Alior Banku. Warto przy tym dodać, że Alior Bank jest obecnie jedną z 8 instytucji, które zostały wytypowane przez KNF do roli operatora piaskownicy regulacyjnej. O ile jednak pierwsze testy tego środowiska ruszą z początkiem przyszłego roku, to uczestnicy RBL_START już dziś mogą sprawdzać kompatybilność swoich rozwiązań z technologią banku. Przedstawiciele startupów mieli okazję zadebiutować także u polskiego regulatora, biorąc udział w spotkaniach w ramach Innovation Hub Komisji Nadzoru Finansowego. Ich rolą było zaopiniowanie modelu współpracy z bankiem pod kątem zgodności regulacji.

Akcelerator stawia nie tylko na testy w zakresie dopasowania technologii, ale również odbioru startupowych rozwiązań przez docelowych klientów. Badania z użytkownikami odbywały się przez cały okres trwania programu i łącznie zajęły osiem dni. W tym czasie w RBL_LAB przeprowadzano wywiady i testy na grupie kilkudziesięciu osób w wieku od 8 do 60 lat, weryfikując zarówno wersje początkowe rozwiązań jak i ich kolejne modyfikacje.

Aktualnie w Alior Banku trwają prace nad przygotowaniem planu i harmonogramu wdrożenia projektów pilotażowych z wybranymi startupami. Jednym z efektów akceleratora była także inwestycja Alior Banku w rozwiązanie oferujące odroczone płatności w internecie - PayPo. Startup pozyskał 4 mln zł poprzez zakupienie przez bank 20% udziałów w spółce.

Partner przedsięwzięcia, PZU, zadeklarowało kontynuację współpracy ze startupami AI Busters oraz Aazzur. Z pierwszym z nich, w ramach ‘proof of concept’ bada rolę korespondencji mailowej w procesie obsługi klienta. W zakresie pilotażu przykładają szczególną uwagę do agregacji tematów, analizy wiadomości oraz przygotowania sugestii odpowiedzi. W ramach pilotażu z Aazzur badane będą możliwości wygenerowania i prezentacji spersonalizowanej oferty PZU dla klientów na podstawie ich decyzji zakupowych i finansowych.

- Partnerstwo w programie akceleracyjnym RBL_Start stanowi dla PZU cenny wkład w obszar rozwoju współpracy ze środowiskiem startupowym. Dzięki zaangażowaniu mentorów i ekspertów z wewnątrz organizacji udało nam się zdobyć cenną wiedzę na temat nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez startupy – powiedział Dyrektor Zarządzający ds. Digitalizacji PZU Szymon Mitoraj.

Nabór do kolejnej edycji programu rozpocznie się już w pierwszym kwartale 2019 r. Podobnie jak za pierwszym razem, bank poszuka rozwiązań stanowiących wartość dodaną zarówno dla biznesu oraz jego klientów. Do rekrutacji zaproszone zostaną zarówno startupy, których rozwiązania są na wczesnym etapie rozwoju (co najmniej MVP – minimum valuable product), jak i te posiadające w pełni działające produkty, którym zależy na rozpoczęciu działalności na szerszą skalę we współpracy z bankiem.

Źródło: materiały prasowe Alior Bank

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.