Audyt zrobi sztuczna inteligencja

opublikowano: 19 grudnia 2019
Audyt zrobi sztuczna inteligencja lupa lupa

KPMG i Microsoft wdrażają technologiczne innowacje ograniczające wystąpienie ryzyka w każdej branży. Inteligentna platforma audytowa KPMG Clara  zapoczątkowuje nową erę audytu

Wyobraźmy sobie kolejny szalony poranek na giełdzie, gdzie armia traderów „tańczy” na parkiecie, krzycząc, rozmawiając z klientami przez telefon. Doradzają im, ostrzegają, sugerują kupno czy sprzedaż.

Wyniki tych rekomendacji nie dają oczywiście żadnych gwarancji. Jak zawsze będzie kilku zwycięzców i kilku przegranych. Jednak przed zamknięciem dnia i ostatnim dzwonkiem, firma tradingowa – klient, któremu doradza KPMG – jest pewna jednego rezultatu: każdy komunikat będzie stale analizowany pod kątem potencjalnego ryzyka.

Jak firma może być tego aż tak pewna? Dzięki wdrożeniu platformy do analizy ryzyka transakcji firmy KPMG. Jest to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które wykorzystuje usługi poznawcze Azure Cognitive Services do komunikacji, w tym głosowej i elektronicznej. Zastosowane funkcje analityczne pozwalają wykrywać potencjalne zagrożenia. W tym przypadku platforma pomaga zmniejszyć ryzyko i spełnić rosnące wymagania prawne w branży usług finansowych.

Platforma jest tylko jednym z przykładów rozwiązania opracowanego wspólnie przez KPMG i Microsoft Digital Solution Hub. Potwierdza dążenie KPMG do digitalizacji oferty dla klientów w zakresie doradztwa, podatków i audytu poprzez wdrożenie inteligentnej chmury Microsoft.

Aby przyspieszyć przejście firmy do chmury, KPMG i Microsoft podpisały pięcioletnią umowę, która pozwoli KPMG i jej klientom korzystać z innowacji Microsoft, w tym technologii AI, analizy ryzyk i bezpieczeństwa cybernetycznego.

Jako jedna z organizacji “Wielkiej Czwórki”, KPMG oferuje usługi, które dotyczą wszystkich branż – od administracji publicznej na szczeblu rządowym, przez bankowość, po opiekę zdrowotną. Tak szerokie umocowanie na rynku stanowi również mocne uzasadnienie biznesowe dla Microsoft, jako partnera KPMG w zakresie wzmacniania i rewitalizacji firm klientów w każdym sektorze” – mówi Satya Nadella. Wspólnie z KPMG przyspieszamy transformację cyfrową w różnych branżach, wprowadzając najnowsze możliwości chmury, IT i bezpieczeństwa do wysoko regulowanych obszarów związanych z audytem, podatkami i doradztwem” – dodaje.

KPMG jest ważnym Partnerem dla Microsoft w zakresie projektów cyfrowej transformacji u naszych wspólnych klientów. Wierzymy, że to globalne porozumienie pozwoli nam na zintensyfikowanie tych działań na rynku polskim – podkreśla Wojciech Życzyński, Członek Zarządu w polskim oddziale Microsoft.

Aby poznać zakres i zasięg cyfrowej ewolucji KPMG, przyjrzyjmy się bliżej jednej z uruchomionych przez firmę platform dla kluczowej linii biznesowej – audytu – KPMG Clara.

KPMG wzmacnia jakość audytu, łącząc ten proces z analizą danych, AI i Azure Cognitive Services. W ten sposób umożliwia specjalistom ds. audytu wykorzystanie danych firmy w celu wzmocnienia wyników badania i dalszego spełniania rosnących wymagań i standardów regulacyjnych. KPMG wykorzystuje usługi poznawcze Azure Cognitive Services, aby zapewnić ciągły, holistyczny i głębszy wgląd w dane istotne dla audytu.

Inteligentna platforma audytowa firmy – KPMG Clara – jest zautomatyzowana, zwinna, inteligentna i skalowalna – zapoczątkowuje to, co KPMG nazywa nową erą audytu. KPMG wdraża KPMG Clara na całym świecie, umożliwiając klientom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, które wynikają z procesu audytu i komunikacji z zespołem audytorów.

Ponadto, KPMG Clara zintegruje się z Microsoft Teams, zapewniając profesjonalistom ds. audytu platformę do wspólnej pracy nad projektem, centralnego zarządzania i bezpiecznego udostępniania plików, śledzenia działań związanych z audytem oraz komunikacji za pomocą czatu, spotkań głosowych i wideo. Uprości to pracę audytorów, umożliwiając im synchronizację działań w całym procesie i prowadzenie ciągłej komunikacji z klientem.

Technologia zmienia funkcjonowanie organizacji na całym świecie” – mówi Bill Thomas, prezes KPMG International. „Klienci coraz częściej zwracają się do nas, aby pomóc im we wdrażaniu, zarządzaniu i optymalizacji cyfrowej transformacji ich firmy”.

W rzeczywistości 65 proc. prezesów uważa, że AI stworzy więcej miejsc pracy niż ich wyeliminuje, wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG w ramach raportu “Global CEO Outlook” w 2019 r., w którym wzięło udział 1300 prezesów.
Badanie wykazało również, że 50 proc. dyrektorów generalnych spodziewa się znaczącego zwrotu z inwestycji w sztuczną inteligencję w ciągu trzech do pięciu lat, podczas gdy 100 proc. pilotowało lub wdrożyło sztuczną inteligencję w celu automatyzacji procesów.

Dzięki ekspansji technologicznej, klienci KPMG skorzystają na „spójnym, globalnym świadczeniu usług, większej szybkości wdrażania i wiodących w branży standardach bezpieczeństwa w celu ochrony danych”.

Jednocześnie profesjonaliści z firmy KPMG uzyskają dostęp do pełnego arsenału narzędzi opartych na chmurze w celu tworzenia rozwiązań biznesowych i usług zarządzanych, które są osadzone w AI i uczeniu maszynowym.

Dodatkowo, dzięki robotyzacji procesów biznesowych (RPA), istnieje możliwość wykorzystania oprogramowania z interfejsem AI, które wykonuje typy wysokonakładowych, powtarzalnych zadań, które dotychczas zabierały godziny w każdym tygodniu pracy.

Modele biznesowe oparte na technologii i danych zmieniają krajobraz biznesowy”- mówi Bill Thomas, prezes KPMG. „Nasza wieloletnia inwestycja w cyfrową zmianę pomoże nam utrzymać się w czołówce firm poddających się transformacji i jeszcze bardziej umocni naszą pozycję jako partnera pierwszego wyboru w dziedzinie transformacji cyfrowej dla naszych klientów”.

KPMG modernizuje również miejsce pracy dla 207 000 pracowników w 153 oddziałach, korzystając z pakietu Microsoft 365 i narzędzi do współpracy w chmurze oraz narzędzi zwiększających wydajność, w tym Microsoft Teams.

Firma KPMG wdrożyła Dynamics 365 dla ponad 30 000 swoich specjalistów w 17 firmach członkowskich. Dzięki temu dysponują oni nowoczesnymi aplikacjami do obsługi klienta, które pozwalają szybko i sprawnie zarządzać zarówno życzeniami klientów, jak i zapotrzebowaniem.

Głęboka znajomość branży i charakterystycznych dla nich procesów przez KPMG w połączeniu z mocą chmury Microsoft – obejmującej Azure, Dynamics 365 i Microsoft 365 – połączy najlepsze cechy obu organizacji, aby pomóc klientom na całym świecie w osiągnieciu zwinności w coraz bardziej złożonym środowisku biznesowym” – dodaje Satya Nadella.

Źródło: materiały prasowe Microsoft

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła