BLIK dołącza do EMPSA

opublikowano: 10 marca 2020
BLIK dołącza do EMPSA lupa lupa

Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK dołączył do European Mobile Payment Systems Association (EMPSA), europejskiej organizacji zrzeszającej systemy płatności mobilnych. EMPSA skupia dziewięć firm obsługujących około 40 mln klientów w Europie.

Rok 2020 będzie bardzo ważny dla płatności mobilnych w Europie. EMSPA odgrywa kluczową rolę we wspieraniu współpracy i popularyzowaniu płatności międzynarodowych oraz budowaniu konkurencyjnych ram funkcjonowania na rynku europejskim. Polski Standard Płatności, operator BLIKA będzie wspierać ten projekt.

Dzięki współpracy transgranicznej chcemy spełnić oczekiwania naszych użytkowników, aby mogli korzystać z lokalnego systemu płatności mobilnych na arenie międzynarodowej, cieszymy się ze wsparcia tak potężnych graczy jak BLIK. - powiedział Prezes EMPSA Soren Mose.

BLIK stał się masowym systemem płatności w Polsce zaledwie przez 5 lat obecności na rynku, przez ten czas użytkownicy wykonali 353 mln transakcji o wartości 47 mld zł. Dzięki BLIKOWI miliony użytkowników mogą bezpiecznie i wygodnie, za pomocą smartfona, płacić w internecie lub w sklepach stacjonarnych, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów i przelewać w czasie rzeczywistym pieniądze na numery telefonów innych użytkowników, nie znając ich numeru konta bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych i mobilnych, w 2019 był wykorzystywany do płatności w internecie częściej niż karty.

Obecnie BLIK coraz intensywniej pracuje nad wyjściem poza rynek polski. Nawiązuje współpracę z międzynarodowymi operatorami płatności, takimi jak PPRO i Adyen, a partnerstwo z Mastercard umożliwi płacenie zbliżeniowo BLIKIEM na całym świecie.

BLIK coraz bardziej koncentruje się na transakcjach transgranicznych, ponieważ użytkownicy BLIKA chcą realizować zakupy w globalnym, a szczególnie europejskim e-commerce. Jesteśmy przekonani, że ulubiony system płatności Polaków znacząco przyczyni się do rozwoju europejskiego rynku płatności mobilnych - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Siedziba EMPSA znajduje się w Zurychu w Szwajcarii. Stowarzyszeniu przewodniczy S?ren Mose, prezes zarządu TWINT, współprzewodniczy Joseph Hajj, Chief Strategy Officer w Swish. Sekretarzem Generalnym jest Anton Stadelmann, zastępca dyrektora generalnego i dyrektor finansowy TWINT.

Stowarzyszenie ma na celu wspieranie współpracy i umożliwienie korzystania z krajowych systemów płatności mobilnych na arenie międzynarodowej. EMPSA powołała już grupę roboczą w celu ustanowienia wspólnej interoperacyjności systemów.

Obecnie EMPSA skupia 9 firm oferujących płatności mobilne dla 40 mln klientów. Oprócz PSP nowym członkiem EMPSA został także włoski BANCOMAT Pay. Do organizacji należą także:


• Bancontact Payconiq z Belgii
• Bluecode, działający w Niemczech i Austrii
• MobilePay, działający w Danii i Finlandii
• SIBS/MB WAY z Portugalii
• Swish ze Szwecji
• TWINT ze Szwajcarii
• VIPPS z Norwegii

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.

Źródło: materiały prasowe PSP

Zobacz także: To nie będzie spacerek
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła