Cyfrowa rewolucja w komunikacji

opublikowano: 3 listopada 2016
Cyfrowa rewolucja w komunikacji lupa lupa

20 lat temu, 16 września 1996 roku w Polsce wykonano pierwsze połączenie cyfrowe. Wtedy zaczęła się rewolucja, która wciąż daje Polakom wolność w komunikacji, poczucie bezpieczeństwa oraz niezliczone możliwości: dostęp do wiedzy, edukacji, ułatwia prowadzenie biznesu. A wszystko za sprawą sieci ERA GSM, dzisiaj T-Mobile.

Początki cyfrowej rewolucji nie były wcale łatwe. Zasięg sieci komórkowych obejmował zaledwie kilka miast, a telefon komórkowy był synonimem luksusu. W pierwszych dniach po premierze osoba rozmawiająca przez telefon na ulicy wzbudzała sensację, a dzisiaj smartfony są powszechnie dostępne i możemy z nich korzystać praktycznie wszędzie. Patrząc na zasięg super szybkiego Internetu LTE nasz kraj jest w ścisłej europejskiej czołówce, a w wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań np. płatności bezdotykowych jesteśmy niekwestionowanym, światowym liderem. To wszystko nie byłoby możliwe gdyby nie firmy telekomunikacyjne takie jak Polkomtel czy T-Mobile, które od 20 lat stawiają na rozwój infrastruktury oraz wspierają kulturę, sztukę i nasze dziedzictwo narodowe. Od początku swojej działalności, firma ta – najpierw jako PTC, a następnie T-Mobile Polska - intensywnie finansuje rozwój nowoczesnych technologii oraz budowę infrastruktury telekomunikacyjnej nad Wisłą. W ciągu blisko 20 lat swojego istnienia, firma zainwestowała w Polsce około 30 miliardów złotych, dzięki czemu zawsze znajduje się w czołówkach rankingów firm wspierających tutejsze społeczeństwo oraz gospodarkę. W ubiegłym roku dziennik „Puls Biznesu” - w ramach projektu „Czas na Patriotyzm Gospodarczy” - opublikował zestawienie dziesięciu firm z kapitałem zagranicznym, które były w naszym kraju największymi płatnikami podatku dochodowego. W tym elitarnym gronie, jako jedyna spółka z sektora telekomunikacyjnego, znalazła się sieć T-Mobile Polska. Firma ta zapłaciła 229,5 miliona złotych podatku dochodowego za 2014 rok. Nie do przecenienia jest też wkład T-Mobile Polska w finansowanie wydarzeń kulturalnych oraz wspierania naszego dziedzictwa. Przez wiele lat T-Mobile był sponsorem Muzeum Powstania Warszawskiego i koncertów rocznicowych, które każdorazowo miały niezwykłą oprawę artystyczną, angażującą młodych ludzi. Firma również była patronem Zamku Królewskiego w Warszawie oraz wielu wydarzeń i koncertów w ciągu 20 lat działalności, na stałe wpisując się na listę największych mecenasów polskiej kultury i sztuki.

Chwile, które łączą (Life is for sharing)

Wszyscy Polacy markę T-Mobile poznali 5 czerwca 2011 roku. Tego dnia bowiem zastąpiła nazwę Era (po 15 latach istnienia), wprowadzając polską firmę do grona światowych brandów rozpoznawanych wszędzie na świecie. Wcześniej Erą zarządzała Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), która została założona w 1995 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. To właśnie PTC wprowadziła do Polski międzynarodową markę T-Mobile. Dzięki temu polscy klienci tego operatora dołączyli do rodziny ponad 156 milionów użytkowników magentowej sieci na całym świecie, jednocześnie uzyskując dostęp do najnowszych technologii i najbardziej nowoczesnych rozwiązań gwarantujących najwyższa jakość usług. Twarzą pierwszej kampanii reklamowej T-Mobile w Polsce był słynny aktor Jan Nowicki. Hasło reklamowe T-Mobile brzmiało „Chwile, które łączą” i było tłumaczeniem międzynarodowego motta marki T-Mobile ” Life is for sharing”.

Pozycja technologicznego lidera

Konsekwentnie realizowane inwestycje, wprowadzanie do Polski nowych technologii oraz koncentracja na potrzebach klientów sprawiły, że T-Mobile zyskał w Polsce status lidera technologicznego. Zasięg sieci T-Mobile pozwala na prowadzenie rozmów w jakości HD w całym kraju, a jakość dostępu do Internetu jest na najwyższym światowym poziomie. Obecnie LTE jest dostępne dla 97% populacji kraju, a rozwijane nowe technologie będą pozwalały na surfowanie po sieci z prędkościami nawet 300 Mbit/s.

Do T-Mobile należy również rekord prędkości osiągniętej w sieci mobilnej w Polsce, gdzie Internet rozpędził się do ponad 1,2 Gbit/s. A to nie koniec szerokopasmowej ekspansji T-Mobile w Polsce, który deklaruje, że do końca 2106 roku sieć LTE będzie dostępna na 99 proc. stacji bazowych. Dzięki wdrażaniu technologii agregacji pasma, która ma objąć 500 stacji bazowych T-Mobile, korzystanie z mobilnego, szerokopasmowego Internetu w Polsce będzie możliwe z prędkościami od 200 Mb/s do 300 Mb/s. Ten skok technologiczny można porównać do zbudowania autostrad i kolei dużych prędkości w Polsce. Nowi klienci T-Mobile już zacierają ręce... Oczywiście z mobilnego dostępu do sieci korzystają nie tylko prywatni użytkownicy – w XXI wieku dostęp do telefonu komórkowego to podstawa biznesu. Czy chodzi o telefon do kontrahenta, czy mailowy kontakt z klientami – sieci komórkowe pozwalają polskim przedsiębiorcom prężnie się rozwijać. A to nie koniec. Dziś coraz częściej mówimy o polskich startupach, które coraz śmielej podbijają świat, o firmach, które eksportują za granicę innowacyjne produkty cyfrowe, przyczyniając się do budowy innowacyjności kraju i potencjału gospodarki. W tych sukcesach ogromną rolę odgrywają także operatorzy cyfrowi, którzy dostarczając polskim przedsiębiorcom sieci najwyższej jakości pozwalają im na skuteczną konkurencję z firmami z całego świata. W ubiegłym roku, na przełomie kwietnia i maja, firma badawcza P3 Communications dokonała niezależnej analizy jakości polskich sieci telekomunikacyjnych. Badanie miało przede wszystkim pokazać, jak operatorzy radzą sobie ze świadczeniem usług komunikacji głosowej i internetu mobilnego. T-Mobile i pozostali polscy operatorzy zostali gruntownie przebadani pod względem realizacji usług głosowych i internetowych na terenie całego kraju. Co prawda T-Mobile nie w każdej z ocenianych kategorii wygrał, ale po zsumowaniu wyników, operator ten okazał się niekwestionowanym liderem.W ciągu roku ilość wszystkich danych przetransferowanych w sieci T-Mobile wzrosła o 106 proc. - w technologii UMTS przesłano o 47 proc. więcej danych, a w przypadku technologii LTE wzrost ten wyniósł aż 348 proc.!

TWARDE FAKTY T- Mobile Polska

170 mld minut (330 000 lat) tyle w sumie trwały połączenia, które zainicjowali klienci T-Mobile Polska w latach 1996-2016.

97 proc. populacji kraju (do końca roku ma to być 98 proc.) znajduje się aktualnie w zasięgu LTE 4G - najnowocześniejszej sieci T-Mobile Polska

11,6 mln klientów obsługuje T-Mobile w Polsce (dane na koniec czerwca 2016 r.)

około 30 mld PLN zainwestował T- Mobile Polska w polską infrastrukturę w ciągu 20 lat

229,5 mln PLN zapłacił podatku dochodowego T-Mobile Polska za 2014 rok

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła