Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/apella/domains/gb.pl/public_html/classes/Module.class.php on line 191

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/apella/domains/gb.pl/public_html/modules/mod_PageNavigation/PageNavigation.class.php on line 643
Globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami w PZU Gazeta Bankowa

Globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami w PZU

opublikowano: 23 lutego 2021
Globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami w PZU lupa lupa

PZU wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które obsługuje wszystkie procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU.

Nowo wdrożone rozwiązanie w oparciu o system MX3 w ramach kompleksowego projektu o nazwie „Wall Street” umożliwia w czasie rzeczywistym śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka czy reguły zgodności i bezpieczeństwa. Zapewnia także szybszy przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji.

Jak podkreśla członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse Tomasz Kulik, realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii w obszarze inwestycji. – Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów – mówi Tomasz Kulik.

Nowy system przede wszystkim integruje wiele aktywności w obrębie inwestycji. – Wdrożona infrastruktura służy do ewidencji transakcji i pomaga w monitorowaniu ich efektów ekonomicznych. Wspomaga procesy związane z rozliczaniem transakcji i obsługą rachunków finansowych – podkreśla CFO PZU Tomasz Kulik.

Zmiana szczególnie pozytywnie wpłynie na konkurencyjność TFI PZU na rodzimym rynku, gdzie jakość i szybkość przekazywanych informacji jest ważnym kryterium współpracy z klientami. Jednak korzystanie z nowoczesnej infrastruktury podnosi także wiarygodność Grupy PZU na zagranicznych rynkach i pozwala na efektywną obsługę portfela klientów spoza Polski.

Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi – mówi prezes TFI PZU Robert Kubin. – Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych.

Wdrożenie rozwiązania to także sukces pod kątem realizacji tak kompleksowego projektu w czasie pandemii. – Mimo trudnych warunków związanych ze zmianą organizacji pracy, wymuszoną przez Covid-19, prace nad projektem przebiegały zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor odpowiedzialny za projekt „Wall Street” Piotr Frankiewicz. – W kluczowych etapach projektowych brało udział blisko 200 osób zarówno z Polski, jak i Wielkiej Brytanii czy Francji.

Prace zostały zrealizowane wspólnie przez zespoły biznesowe i IT z trzech spółek Grupy PZU: PZU SA, PZU Życie SA oraz TFI PZU SA we współpracy z partnerami biznesowo-technologicznymi: Murex, Luxoft Poland, SWIFT, COMARCH, EY, Bloomberg, Refinitiv, An LSEG Business i kancelarią prawną Bird & Bird.

Źródło: materiały prasowe

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła