Moda z Polski podbija świat

opublikowano: 29 listopada 2019
Moda z Polski podbija świat lupa lupa

Polskie firmy od lat budują markę rzetelnych, godnych zaufania i uczciwych przedsiębiorców, ale też oferują usługi i produkty mogące śmiało konkurować z zagranicznymi wyrobami. Pewna rodzinna firma modowa z Trójmiasta śmiało podąża właśnie tą drogą powiększając swój zasięg o kolejne, zagraniczne rynki

Kiedy w 1991 roku Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec zakładali firmę znaną obecnie jako LPP, zapewne nie podejrzewali, iż ich przedsiębiorstwo w ciągu nieco ponad dwudziestu lat stanie się firmą rozpoznawalną nie tylko w Polsce. Marką kojarzoną jako producent ubrań, ale też innowator, wprowadzający w segmencie modowym rozwiązania techniczne i ekologiczne, a także przedsiębiorstwem nie obawiającym się wejścia nawet na najtrudniejsze rynki.

Choć u naszych najbliższych sąsiadów z regionu marki należące do LPP, takie jak Reserved czy Cropp, pojawiły się dość szybko, o tyle inne, na rynkach niemieckim czy brytyjskim potrzebowały więcej czasu i bardzo starannych przygotowań. Dziś można śmiało powiedzieć, iż LPP zdobyło dzięki wejściu na rynki wschodnie czy do Europy Zachodniej,  bezcenne doświadczenia, a sklepy flagowej marki Reserved można odwiedzić na coraz bardziej zróżnicowanych rynkach.

Teraz Finlandia

Październik bieżącego roku przyniósł debiut LPP w Finlandii, czyniąc ten kraj 25. na mapie zasięgu tradycyjnej sieci sprzedaży spółki. Wszystkie pięć marek należących do LPP pojawiło się w Mall of Tripla – najnowszym i jednym z najważniejszych centrów handlowych w Helsinkach.

Mall of Tripla to największy obiekt handlowy w Finlandii, zaprojektowany właśnie z myślą o kształtowaniu trendów, kultury i przestrzeni miasta. W odległości zaledwie kilometra od centrum znajdują się tak istotne miejsca jak Hartwall Arena, Helsinki Expo czy Convention Center, wreszcie Stadion Olimpijski. To właśnie w tym otoczeniu Reserved, Mohito, Cropp, House oraz Sinsay zaliczają swój fiński debiut.

Wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz podkreśla, iż miejsce do fińskiego debiutu zostało wybrane nieprzypadkowo: "Czynnikiem decydującym o otwarciu naszych salonów jest przede wszystkim atrakcyjność przestrzeni handlowej – dlatego podjęliśmy decyzję o debiucie wszystkich pięciu marek w Helsinkach. Centrum Mall of Tripla to świetnie skomunikowany, wielofunkcyjny obiekt, który daje nam potencjał dotarcia zarówno do lokalnych klientów, jak i odwiedzających stolicę turystów. Debiutujące centrum ma szansę stać się najważniejszym punktem handlowym na mapie Finlandii."

W tak wyjątkowej lokalizacji LPP udało się wynegocjować naprawdę sporo – polski producent jest w kompleksie jedynym najemcą, który otworzył w tym miejscu jednocześnie aż pięć salonów. "Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sieci stacjonarnej chcemy, aby nasze marki pojawiały się w najważniejszych punktach handlowych na mapie Europy. Debiut w Finlandii jest kolejnym krokiem milowym" - wskazuje Lutkiewicz i dodaje: "To rynek wymagający i dość hermetyczny, ale my lubimy takie wyzwania. Zwłaszcza, jeśli stawką jest wzmacnianie globalnej rozpoznawalności naszych marek".

Ekologia równie ważna

Warto też dodać, iż fiński debiut polskich marek jest bardzo koherentny z realizowaną właśnie pro-ekologiczną strategią LPP. Mall of Tripla jest bowiem galerią, w której konstrukcji istotne stały się tereny zielone (pokrywające chociażby 1/3 dachów tego centrum). Obiekt dysponuje też technologiami ograniczającymi zużycie wody. Z kolei polski producent realizuje właśnie nową strategię, której celem jest gruntowna, ekologiczna ewolucja podejścia, zarówno w samym produkcie, procesie jego tworzenia, logistyce, opakowaniach i w wielu innych aspektach działalności firmy. Podczas październikowej konferencji Made in Poland w Gdańsku, LPP pokazało ubrania wykonane z innowacyjnych, ekologicznych materiałów, zaś w swoim centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim przedstawiciele mediów mieli okazję zapoznać się z opakowaniami bardziej przyjaznymi środowisku. Wykorzystywane są one przy zamówieniach internetowych. Kartonowe pudełko zamiast plastikowych foliopaków nie tylko chroni odzież w drodze do klienta ale, dzięki nowatorskiej konstrukcji, pozwala na ponowne jego wykorzystanie, jeśli klient zechce towar odesłać, lub po prostu wykorzystać karton dla własnego użytku.

Rynek fiński, choć bez wątpienia ważny, nie jest jedynym, na którym pojawiły się  polskie marki. Salony stacjonarne polskiego producenta działają dziś na 25 rynkach. W 2019 roku rozpoczęto również sprzedaż w Bośni i Hercegowinie, a 2 lata temu Reserved uruchomiło sklep stacjonarny w Londynie (i to nie byle gdzie, bo na największej handlowej ulicy Oxford Street). Polska moda projektowana w LPP dostępna jest także w Niemczech, Chorwacji, Czechach, Rosji, a nawet na Dalekim Wschodzie. Z kolei 2020 rok ma przynieść nowe otwarcia sklepów stacjonarnych na Bałkanach – tym razem w Macedonii Północnej.

Gdański producent równie intensywnie rozwija swój kanał e-commerce. Dzięki uruchomieniu paneuropejskiego sklepu internetowego oraz otwarciom kolejnych sklepów stacjonarnych, oferta spółki dostępna jest już na 39 rynkach.

Tak z niewyczerpaną konsekwencją LPP  realizuje swój scenariusz rozwoju. Polski producent odzieży od lat już działa na najwyższych obrotach i debiut w Finlandii jest tylko dowodem na siłę naszych rodzimych marek. A gdzie pojawią się w przyszłości? O tym dopiero się przekonamy, ale już teraz można być pewnym, iż polska firma śmiało rzuca wyzwanie światowym producentom sprzedając swoje kolekcje na nowych, zagranicznych rynkach.

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.