mPay z otwartą bankowością dla klientów B2C i B2B

opublikowano: 11 maja 2023
mPay z otwartą bankowością dla klientów B2C i B2B lupa lupa
fot. Pixabay

mPay udostępni swoim klientom otwartą bankowość, obok usług kierowanych do końcowych użytkowników uruchamiając także ofertę B2B. 

Nowe wdrożenia umożliwią obsługę usług zapewniających dostęp do informacji o rachunku (AIS - Account Information Service) oraz inicjowanie płatności (PIS - Payment Initiation Service).

Dla klientów indywidualnych

Działanie AIS i PIS umożliwia dyrektywa PSD2. AIS to dostęp do informacji o rachunkach bankowych prowadzonych w innych instytucjach. Dzięki niemu użytkownicy mPay zyskają w przyszłości możliwość podpięcia pozostałych kont w innych bankach do głównego rachunku w aplikacji.

Z kolei PIS oznacza inicjację płatności z rachunków prowadzonych w innych bankach. Dzięki temu po zalogowaniu użytkownicy będą mogli zlecić w aplikacji przelew z innego banku na swoje konto w mPay, czy łatwo dokonać płatności ze swojego konta bankowego za konkretną usługę dostępną w aplikacji. To rozwiązanie sprawdzone, bezpieczne i powszechnie stosowane przez polskie bramki płatnicze. Umożliwia też szybsze realizowanie płatności w ramach jednej aplikacji.

Ponad milion zarejestrowanych użytkowników aplikacji zyska dostęp do usług AIS i PIS. Dzięki wdrożeniu tych rozwiązań, użytkownicy indywidualni z czasem otrzymają też poszerzoną ofertę np. kredytów czy ubezpieczeń.

Technologia dla biznesu

mPay zamierza też oferować usługi w formie API klientom biznesowym w modelu B2B. Sprawdzi się to w takich branżach jak ubezpieczenia, kredyty czy windykacja. Fintech, poprzez swoje API i wykorzystując własne licencje, umożliwi firmom dostęp do lepszych narzędzi scoringowych, analitycznych czy płatniczych.

Podmiot, który wdroży naszą technologię, przyśpieszy np. podpisywanie umów ze swoimi kontrahentami, poprawi proces scoringowy przy ocenianiu zdolności kredytowej czy też dostanie możliwość przyjmowania płatności od klientów z wykorzystaniem otwartej bankowości. Wychodzimy tym samym naprzeciw faktycznym potrzebom klientów i z niecierpliwością czekamy na pierwsze wdrożenia - mówi Karol Zielinski, Członek Zarządu mPay SA.

Kierunek działania mPay wpisuje się w światowy trend oferowania gotowych usług i rozwiązań w modelu API/abonamentowym.

Źródło: materiały prasowe

Zobacz także: To nie będzie spacerek
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła