PKO BP ułatwia klientom biznesowym bieżące zarządzanie finansami

opublikowano: 25 stycznia 2023
PKO BP ułatwia klientom biznesowym bieżące zarządzanie finansami lupa lupa
fot. Fratria / Andrzej Wiktor

PKO Bank Polski i Soneta integrują systemy z myślą o przedsiębiorcach, którzy mogą teraz zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie ERP enova365.

Klienci korporacyjni PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z systemu ERP enova365, mogą już zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie, bez konieczności logowania do iPKO biznes. Dzięki temu każda firma, która korzysta z obu tych programów może znacznie uprościć czynności finansowo-księgowe. PKO Bank Polski systematycznie wdraża rozwiązania ułatwiające firmom bieżące zarządzanie finansami.

Wśród najpopularniejszych operacji, które może zrealizować firma znajdują się m.in. zlecanie paczek przelewów, pobieranie wyciągów oraz historii transakcji. Taka automatyzacja ułatwia pracę działów finansowo-księgowych, a ponadto daje firmie realne korzyści w postaci oszczędności czasu potrzebnego na wykonanie operacji, ograniczenia błędów i szybkiego dostępu do informacji o finansach firmy.

- Blisko współpracujemy z naszymi klientami, słuchamy ich potrzeb. Rozpoczęliśmy długofalowe prace nad integracją banku z systemami finansowo-księgowymi. Ich celem jest umożliwienie na przykład realizacji przelewów i pobierania wyciągów bezpośrednio z systemu FK klienta. We współpracy z naszym partnerem – firmą Soneta - pierwsze takie rozwiązanie właśnie udostępniliśmy klientom korzystającym z iPKO biznes i pracującym w środowisku enova 365 – mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych w PKO Banku Polskim.

- Obszar finansowy, w którym na rachunkach bankowych występują masowo transakcje, zarówno przychodzące, jak i wychodzące to jest zawsze pierwszy obszar, w którym firmy wdrażające oprogramowanie szukają automatyzacji. Dzięki zastosowaniu bezpośredniej komunikacji elektronicznej systemu ERP z systemem bankowym znacząco skraca się czas potrzebny na obsługę płatności oraz zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Integracje z systemami bankowymi oparte o webservice są dostępne w enova365 już od wielu lat, cieszymy się, że do portfolio banków, które obsługujemy dołącza również jeden z najpopularniejszych - PKO Bank Polski – opisuje Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.

Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP jest szyfrowana i odbywa się poprzez webservices. Stosowana technologia jest sprawdzona, bezpieczna i z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat.

Soneta sp. z o.o. jest producentem oprogramowania klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwami – enova365. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swój produkt o kolejne elementy. Jako pierwsza w Polsce udostępniła pełny system ERP w chmurze oraz umożliwiła swoim klientom korzystanie z niego na wielu urządzeniach, także mobilnych.

Źródło: materiały prasowe

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła