PZU i Bank Pekao ambasadorami polskiego biznesu w Davos

opublikowano: 29 stycznia 2020
PZU i Bank Pekao ambasadorami polskiego biznesu w Davos lupa lupa
PZU oraz Bank Pekao już po raz drugi wspólnie stworzyły w Davos Polski Dom - miejsce spotkań oraz dyskusji liderów biznesu i polityki, nazwane już po kilku dniach małą ambasadą Polski, fot. materiały prasowe Pekao SA

Tegoroczna edycja Światowego Forum Ekonomicznego była wyjątkowa. Nie tylko z powodu jubileuszowej 50 edycji, ale także ze względu na wydarzenia odbywające się w Domu Polskim, dla potrzeb komunikacji w mediach społecznościowych nazwanym #PolishHouseDavos.

PZU oraz Bank Pekao już po raz drugi wspólnie stworzyły miejsce spotkań oraz dyskusji liderów biznesu i polityki, nazwane już po kilku dniach małą ambasadą Polski. Wspólna inicjatywa miała na celu promocję gospodarki naszego kraju, a także całej Europy Środkowo-Wschodniej. Jak zgodnie podkreślali eksperci uczestniczący w dyskusjach, nasz region – mimo swojego ogromnego potencjału – nie jest w pełni wykorzystywany przez światowych graczy. Podczas licznych debat w Polish House, otwartym oficjalnie przez prezydenta Andrzeja Dudę oraz odwiedzonym przez premiera Mateusza Morawieckiego, goście oceniali Trójmorze jako region cechujący się wysokim wzrostem gospodarczym oraz stabilnością polityczną i społeczną właściwą dla krajów wysokorozwiniętych.

- Jestem przekonany, że organizacja i program wydarzeń w naszym #PolishHouseDavos okazały się dużym sukcesem. Uroczyste otwarcie przez Prezydenta Andrzeja Dudę, odwiedziny i spotkania z udziałem Premiera Mateusza Morawieckiego, czy sesje z udziałem Premiera Jacka Sasina i Ministra Tadeusza Kościńskiego dodały rozgłosu polskiej obecności w Davos. Codziennie dużo się działo, by wspomnieć tylko kilka ważnych i interesujących debat i paneli, w których udało nam się zaprezentować Trójmorze i jego potencjał. Przypomnę, że patrząc na wszystkie jedenaście krajów tego regionu łącznie widzimy dwunastą co do wielkości gospodarkę na świecie. W Domu Polskim w Davos gościliśmy szefów największych instytucji na świecie, jak Goldman Sachs, Bridgewater, Atlantic Council, największych inwestorów i media nie tylko z Polski, ale i ze świata. W świat poszedł przekaz o regionie Trójmorza celnie ujęty w haśle #GrowingEurope – podsumował Paweł Surówka, prezes Grupy PZU.

W Domu Polskim w Davos z inicjatywy Pawła Surówki, prezesa Grupy PZU, powstała również tzw. Business Council of Growing Europe. Jej sygnatariuszami – prócz PZU i Banku Pekao zostało dwanaście spółek – już znanych na arenie międzynarodowej i rozwijających swoją działalność na poziomie przynajmniej regionalnym. Celem tej inicjatywy jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako kierunku atrakcyjnego dla inwestorów z całego świata i wspieranie współpracy między liderami biznesu z regionu. Deklaracja zakłada organizację wspólnych wydarzeń, udział w panelach i spotkaniach podczas najważniejszych konferencji i imprez o charakterze gospodarczym, a także współpracę z ekspertami i doradcami. Efektem ścisłej kooperacji ma być wypromowanie Europy Środkowo-Wschodniej jako hubu dla rozwoju najnowszych technologii, infrastruktury i odnawialnych źródeł energii. PZU ogłosiło również oficjalnie początek swojej współpracy z globalnym gigantem inwestycyjnym – Goldman Sachs Asset Management – i zaprezentowało trzy nowe fundusze inwestycyjne: dwa ze wspomnianym GSAM i jeden oparty o indeks CEEplus, utworzony przez siedem środkowoeuropejskich giełd, w tym GPW w Warszawie.

Decydując się na ponowną organizację Domu Polskiego, kierowaliśmy się promocją nie tylko naszego kraju i rodzimej gospodarki, ale także potencjałem całego regionu. Jako zjednoczona Europa Środkowo-Wschodnia mamy dużą szansę, aby z powodzeniem konkurować z zachodnimi gigantami. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos stanowi doskonałą okazję do pokazania światu skali naszego biznesu i imponującego tempa wzrostu naszego regionu. Pamiętajmy, że to nie tylko szereg interesujących debat i dyskusji, ale także możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi inwestorami, kontrahentami i klientami – podkreślił Marek Lusztyn, prezes Banku Pekao.

Bank Pekao był także gospodarzem dyskusji m.in. o roli Trójmorza w technologicznym rozwoju świata (debata organizowana wspólnie z Microsoft), o współpracy rządów z bankami (Deloitte) i o rosnących ambicjach CEE (McKinsey). W programie wydarzeń w Domu Polskim znalazła się również debata na temat startupów i ich roli w rozwoju europejskiego obszaru nowych technologii czy debata związana z rajami podatkowymi i konsekwencjami ich funkcjonowania dla gospodarek krajów Unii Europejskiej.

PZU i Bank Pekao zapowiadają kontynuację promowania polskiej gospodarki za granicą w kolejnych miesiącach. Nie wykluczają również kolejnej, już trzeciej z rzędu aktywnej obecności podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos ze swoją inicjatywą #PolishHouseDavos.

Źródło: materiały prasowe Banku Pekao SA

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła