PZU Zdrowie rośnie w siłę

opublikowano: 27 lutego 2018
PZU Zdrowie rośnie w siłę lupa lupa

Jak pokazują prognozy, dynamika rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce
w najbliższych latach będzie utrzymywać się na wysokim poziomie. Według raportu PMR, w latach 2017-2022 skumulowany roczny wskaźnik wzrostu dla usług medycznych wyniesie 7,3%.

Wpływają na to przede wszystkim malejący wskaźnik bezrobocia, wzrost wynagrodzeń i konsumpcji prywatnej, a także rosnące potrzeby polskich pacjentów związane m.in. ze starzeniem się społeczeństwa i coraz wyższymi oczekiwaniami względem poziomu obsługi, które z rynku dóbr i usług konsumpcyjnych przenoszą się na usługi medyczne. Jak na te tendencje odpowiada PZU?

Ubiegły rok był dla obszaru Zdrowia w Grupie PZU czasem wielu zmian i dynamicznego rozwoju.  Główny nacisk został położony na rozbudowę własnej infrastruktury medycznej, uruchomienie usług telemedycznych oraz poszerzenie oferty produktowej.

W 2017 roku PZU Zdrowie kupiło kilkanaście placówek medycznych, tym samym zwiększając sieć własną do ponad 60 placówek. Dodatkowo współpracuje już z ponad 2000 placówek partnerskich w  ponad 500 miastach w Polsce.

W ofercie pojawiły się również kolejne ubezpieczenia zdrowotne, które na rynku są absolutną nowością. Trzy z nich to ubezpieczenia o charakterze asystenckim, sprzedawane do polis majątkowych PZU Dom, PZU Auto i PZU Wojażer. W zależności od rodzaju polisy, dostęp do świadczeń zdrowotnych jest uruchamiany w przypadku nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania. W ramach świadczeń klienci otrzymują dostęp do prywatnej opieki medycznej, obejmującej między innymi: konsultacje lekarskie, diagnostykę, rehabilitację, a także doradztwo Opiekuna Medycznego, który pomaga w zaplanowaniu indywidualnego toku leczenia. W zależności od rodzaju polisy poszkodowany może też skorzystać z pomocy psychologa lub operacji chirurgicznej po powrocie do kraju.

W listopadzie do sprzedaży trafiła także karta FIT Plus – efekt współpracy z siecią klubów Calypso Fitness. To połączenie karnetu sportowego i abonamentu medycznego. W ramach karty FIT Plus klient zyskuje nielimitowany dostęp do wszystkich aktywności dostępnych w klubach Calypso Fitness oraz do pakietu usług PZU Zdrowie. Ma zagwarantowaną prywatną opiekę medyczną z nielimitowanym dostępem do internisty i 5 specjalistów: chirurga, kardiologa, ortopedy, reumatologa i ginekologa. Może również korzystać z bezpłatnych zabiegów ambulatoryjnych i badań diagnostyczn

ych, w tym USG i RTG, a także z badań czynnościowych i laboratoryjnych. Na konsultację lub badanie może umówić się m.in. za pośrednictwem aplikacji mobilnej i całodobowej infolinii PZU. Co ważne, w ramach abonamentu klient otrzymuje gwarancję dostępności wizyty lekarskiej - maksymalnie 2 dni robocze do internisty i 5 dni roboczych do specjalisty. Dodatkowo, dzięki karcie FIT Plus klient może także korzystać z pomocy concierge PZU Pomoc, który sprawnie zorganizuje m.in.: podróż służbową i wizytę fachowca (np. hydraulika, ślusarza, elektryka). Doradzi również, co zrobić w nagłych sytuacjach, np. w przypadku zgubienia dokumentów, |a także zarezerwuje bilety do kina, teatru oraz na imprezy kulturalne i sportowe.
Karta FIT Plus jest odpowiedzią na potrzeby osób, które prowadzą aktywny tryb życia. Dzięki temu, że produkt jest połączeniem karnetu sportowego i abonamentu medycznego, osoby ćwiczące mogą zadbać o to, by wysportowana sylwetka szła w parze ze zdrowym ciałem – mówi Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie.

Nowym elementem w ofercie spółki są także zdalne konsultacje. Oferta obejmuje pomoc lekarza pierwszego kontaktu (internisty i pediatry), endokrynologa, diabetologa, kardiologa i pielęgniarki położnej. Klienci w najwygodniejszy dla siebie sposób - przez telefon, czat czy wideoczat - mogą m.in.: omówić wyniki swoich badań, porozmawiać o niepokojących dolegliwościach i przyjmowanych lekach, zapoznać się z profilaktyką prozdrowotną, otrzymać skierowanie na badania i receptę na leki przyjmowane na stałe. Dzięki tej usłudze mogą skonsultować swoje problemy zdrowotne z lekarzem bez konieczności wychodzenia z domu czy przerywania podróży. Usługa dostępna jest 7 dni w tygodniu, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach 7:00- 22:00. Aby z niej skorzystać, wystarczy umówić się na konsultację  za pośrednictwem infolinii PZU Zdrowie. – Telekonsultacje cieszą się dużą popularnością. W ciągu pół roku nasi lekarze udzielili ich blisko 12 000. Cieszymy się, że możemy być dla klientów źródłem rzetelnej wiedzy medycznej i szybko odpowiadać na ich wątpliwości związane ze zdrowiem – mówi Julita Czyżewska.

Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie

2018 rok będzie okresem intensywnego rozwoju dla obszaru Zdrowia w Grupie PZU. Przede wszystkim kontynuowana będzie budowa własnej, zintegrowanej ofertowo i systemowo sieci placówek w dużych i średnich miastach, przy jednoczesnym pozyskiwaniu partnerów świadczących usługi medyczne w całej Polsce. Ponadto już niebawem pacjenci otrzymają dostęp do opartej na mechanizmach sztucznej inteligencji platformy umożliwiającej wstępną diagnostykę. Taki zdalny wywiad, oparty na standardach wywiadu lekarskiego, pozwoli na podanie wstępnego rozpoznania i ustalenie dalszych kroków leczenia, np. wystawienia skierowania na badanie czy zalecenie wizyty u lekarza danej specjalizacji w placówce medycznej.

Równie ambitne plany PZU ma w obszarze rozwoju zdrowotnej oferty ubezpieczeniowej. W najbliższych miesiącach klienci grupowych ubezpieczeń na życie będą mogli kupić dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne na wypadek ciężkiej choroby, wypadku na drodze i wypadku w pracy. Nową propozycję otrzymają też klienci ubezpieczeń indywidualnie kontynuowanych – będą mogli ubezpieczyć się na wypadek urazu ortopedycznego. W ramach tych polis, w razie wystąpienia jednego z nieszczęśliwych zdarzeń, będą mogli skorzystać m.in. z zabiegów rehabilitacyjnych, konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych.

Strategia Grupy PZU zakłada ambitne cele dla obszaru Zdrowia – pozyskanie 4 mln klientów i osiągnięcie 1 mld zł przychodów do 2020 roku. Korzystając z synergii funkcji ubezpieczyciela zapewniającego szeroką ochronę zdrowia i operatora medycznego koordynującego sprawny proces leczenia, PZU ma możliwość dostarczać unikatowe wartości dla klienta.

Komentarze (4)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
Petera

Umawianie wizyt w PZU to koszmar

Petera , 28.12.2018, 21:11
Mam polise zdrowotną wraz z cała rodziną w PZU od 3 lat. Dotychczas nie było problemów z umawianiem wizyt. Od niedawna wraz z otwieraniem kolejnych placówek pod szyldem PZU, ubezpieczyciel odmawia umawiania wizyt w wybranych placówkach tam gdzie posiadamy wraz z cała rodzinę swoich sprawdzonych lekarzy i w dogodnej odległości od domu. W zamian oferują wizyty w swoich placówkach u nieznanego lekarza w niekoniecznie dogodnym terminie dla pacjenta. Nieważne , że w placówce X sprawdziłem, że jest miejsce u lekarza i tak odmawiają. Jakiś horror. Nie tak dotychczas widziałem wizerunek największego polskiego Ubezpieczyciela. teraz to twraz świni, która chce budować swoją markę na krzywdzie i zdrowiu pacjenta.
skomentuj odpowiedzi (1)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
Izabela
0 / 0 zgłoś

PZU opieka medyczna porażka

Izabela , 13.02.2019, 14:53
Zgadzam się z przedmówczynią, jeszcze pól roku temu nie było problemu z umówieniem wizyty, teraz mogę się umówić tam gdzie oni chcą albo tam gdzie ja chcę za 2 tygodnie lub nawet miesiąc i według nich jest wszystko ok. Po co płacić za dodatkowe ubezpieczenie skoro nie moge sie dostać do swojego lekarza prowadzącego bo według nich mogę skorzystać z wizyty gdziekolwiek indziej. Ciekawe czy sami tak podchodzą do swojego zdrowia. A tak wogóle to czy takie podejście PZU to nie jest działanie na szkodę ubezpieczonego?
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
REGINA
0 / 0 zgłoś

PZU ZDROWIE - PORAŻKA

REGINA , 25.03.2019, 07:51
PZU-ZDROWIE to porażka w najczystszej postaci. Infolinia, oczywiście płatna, żeby jeszcze to przebiegało sprawnie to godziłabym się na telefony, ale po drugiej stronie słuchawki się słyszy:" proszę o chwilę cierpliwości" i o rzekomą chwilę potrafią prosić 3 razy!!!! Wysyłam więc zgłoszenie za pośrednictwem strony, ale teraz już nawet na to zgłoszenie nie odpowiadają, twierdząc że "zgłoszenia nie otrzymali"! Posunęłam się krok dalej w zgłoszeniu zaznaczyłam datę zgłoszenia i godzinę i zrobiłam screena - i ku mojemu zdziwieniu, po godzinie otrzymałam sms-a, ze próbowali się ze mną skontaktować i proszą o telefon!!! Oczywiście telefonu od PZU, ani żadnego innego nie było!!!!! PORAŻKA Pytanie za co płacę!!!!! Usługi PZU horrendalnie podrożały od stycznia tego roku, ale niestety nie idzie to w parze z obsługą, ponieważ ona drastycznie spada.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
Barbel
0 / 0 zgłoś

Tragiczny system umawiania wizyt

Barbel , 12.06.2019, 21:13
Od kilku miesięcy opłacamy składki, w tym czasie około 5 razy próbowałam umówić wizytę, przez telefon, przez Internet. Totalna klapa. Trafi dziecko wstaje z zapaleniem spojówek. Piszę, umawiam, zero reakcji. Po 4h dzwonię, umawiam, zero reakcji. Po kolejnych 2h dzwonię, mają sprawdzić, oddzwonić, wysłać sms, zero reakcji. Przez cały dzień nic. Wieczorem Sor. Z PZU żadnego odzewu. Na pytanie dlaczego, konsultant odpowiada, że nie mają obowiązku umówić wizyty w ciągu 1, 2, 3h ani w ciągu tego danego dnia.... To po co to jest? A przy pierwszym zgłoszeniu mówią, że postarają się jak najszybciej... To najszybciej wygląda tak, jak opisałam. Tragedia. Porażka. Fatalnie.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła