Skuteczna transformacja cyfrowa

opublikowano: 9 maja 2019
Skuteczna transformacja cyfrowa lupa lupa
Centrala Pekao SA w Warszawie, fot. materiały prasowe Pekao SA

Bank Pekao SA prezentując wyniki w I kwartale 2019 r. stwierdził, że notuje silny wzrost wyników operacyjnych wsparty najwyższą dynamiką w bankowości detalicznej od dekady. To efekt m.in. realizacji transformacji cyfrowej.

Wynik operacyjny brutto banku wzrósł o 9 proc. na skutek ścisłej kontroli kosztów i dwucyfrowej dynamiki dochodów komercyjnych. Liderem tych wzrostów była bankowość detaliczna, która wypracowała najlepszy od dekady, 12-proc. przyrost dochodów w Pekao. ROE przy linowym rozłożeniu kosztów BFG wzrosło 0,4 p.p. r/r i wyniosło 9,1 proc.

Działalność operacyjna w pierwszym kwartale daje nam silne podstawy, aby 2019 był kolejnym dobrym rokiem dla Banku. Jednocześnie jest to okres zaawansowanej cyfrowej transformacji, której efekty będą pozytywne zarówno dla klientów, pracowników, jak i akcjonariuszy. Jej pierwsze efekty są już widoczne w naszych wynikach – powiedział Michał Krupiński, prezes zarządu Banku Pekao S.A.Przechodzimy na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych, a większość powtarzalnych czynności i procesów jest sukcesywnie automatyzowana.

We wszystkich najważniejszych obszarach biznesowych Bank Pekao odnotował wyraźny wzrost wolumenów kredytów – w skali całej instytucji dynamika akcji kredytowej zwiększyła się do 8,3 proc. r/r znacząco przyspieszając wobec czwartego kwartału 2018 r.. Na tak dobre wyniki złożyły się dwucyfrowe wzrosty we wszystkich kluczowych segmentach: produktach kredytowych dla sektorów MŚP i MID (16,2 proc.), pożyczce gotówkowej (14,8 proc.) oraz produktach hipotecznych (10,9 proc.).

Bank Pekao z sukcesami pozyskuje także nowych klientów – liczba nowo otworzonych rachunków wzrosła w ujęciu rocznym o 40 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy konto w Pekao otworzyło 113 tys. klientów, co stawia Bank w dobrej pozycji do powtórzenia strategicznego celu 400 tys. akwizycji klientów w całym 2019 roku. Największy wzrost (57 proc.) liczby klientów miał miejsce w grupie młodzieży w wieku 13 – 17 lat, co wpisuje się w strategię pozyskiwania młodych klientów przez Bank.

Efektywna działalność komercyjna (w tym wysokie tempo akwizycji klientów) i wzrosty wyników finansowych odbywają się przy ścisłej kontroli nad kosztami działania i kosztami ryzyka – Bank niezmienne utrzymuje najniższe koszty ryzyka wśród dużych polskich banków. Po wyłączeniu kosztów regulacyjnych (BFG i KNF), zarówno roczna, jak i kwartalna dynamika kosztów operacyjnych jest ujemna i zdecydowanie poniżej dynamiki wskaźnika inflacji CPI. Co istotne, Bank skutecznie kontroluje koszty, pomimo nakładów na strategiczne projekty związane z transformacją operacyjną i digitalizacją. Wskaźnik koszty/dochody w pierwszym kwartale spadł o 2 pp. r/r do poziomu 44 proc., przybliżając Pekao do strategicznego celu na 2020 r. czyli wskaźnika poniżej 40 proc.

Transformacja cyfrowa Pekao

Poprzez zmianę formatów oddziałów, rozwój spersonalizowanych kanałów cyfrowych, uproszczenie procesów w sprzedaży i obsłudze klienta, Pekao realizuje strategię cyfrowej transformacji mającą przynieść wymierne efekty w postaci większej efektywności operacyjnej i wygody dla klientów. W zakresie uproszczenia procesów, transformacja cyfrowa to na przykład skrócenie czasu obsługi i otwieranie konta w 7 min. (zamiast 40 min. w przeszłości) czy zautomatyzowanie 90 proc. decyzji kredytowych pożyczek gotówkowych.

Bank chce wyznaczać nowe trendy w zakresie cyfryzacji usług bankowych poprzez takie rozwiązania, jak konto na selfie w aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych, a już wkrótce również dla mikroprzedsiębiorców, omnikanałowe rozwiązania czy otwarta platforma finansowania – nowatorskie rozwiązanie dla firm w zakresie finansowania handlu.

Źródło: materiały prasowe Banku Pekao SA

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła