Smartfon jako terminal do płatności?

opublikowano: 17 grudnia 2018
Smartfon jako terminal do płatności? lupa lupa

Połączenie smartfona oraz współpracującej z nim przystawki umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności kartowych również o wartości przekraczającej 50 zł i wymagających podania kodu PIN.

Mastercard i eService ogłosiły pilotażowe wdrożenie rozwiązania LitePOS, które sprawia, że smartfon może pełnić funkcje zastrzeżone dotąd wyłącznie dla terminali płatniczych. LitePOS działa w oparciu o innowacyjną technologię „PIN on glass”. To pierwsze tego typu wdrożenie na polskim rynku, jednym z trzech pierwszych w Europie. W pilotażu, który potrwa do czerwca 2019 r., może wziąć udział kilkuset klientów eService.

Rozwiązanie technologiczne testowane w ramach pilotażu polega na wyposażeniu smartfonów lub tabletów działających pod kontrolą systemu Android (począwszy od wersji 7.0 Nougat), w aplikację eService LitePOS oraz akcesoryjny czytnik kart płatniczych, którego producentem jest renomowany dostawca terminali – firma Ingenico. Taki zestaw umożliwia stworzenie taniego i w pełni mobilnego rozwiązania obsługującego transakcje realizowane za pomocą zbliżeniowych oraz chipowych kart płatniczych. Jedną z najważniejszych cech nowego rozwiązania jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu staje się możliwe przyjmowanie smartfonem transakcji kartą, których wartość nie musi być jak dotąd ograniczona do 50 zł, czyli maksymalnej kwoty płatności bez PIN. Nad certyfikacją rozwiązania, gwarantującą bezpieczeństwo każdej transakcji, czuwa Mastercard.

Rozpoczynający się pilotaż ma na celu przetestowanie nowego rozwiązania w warunkach rynkowych. W trakcie jego trwania, na bazie opinii przedsiębiorców biorących w nim udział, wprowadzane będą kolejne udoskonalenia. Rezultatem będzie opracowanie ostatecznego kształtu rozwiązania LitePOS i poddanie go finalnym testom w końcowej fazie pilotażu.

Wdrożenie wspólnie z Mastercard pilotażowej wersji rozwiązania LitePOS, opierającego się o technologię PIN on glass, jest jedną z ważniejszych innowacji, które wprowadziliśmy na rynek w tym roku. Testowana technologia ma ogromny potencjał. Wpisuje się w nasze dotychczasowe działania wspierające popularyzację nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki wygodzie, łatwości obsługi i niskim kosztom rozwiązania, które przygotowujemy, już niedługo stanie się ono bardzo popularne, a na jego wykorzystanie zdecyduje się wielu nowych klientów, którzy dotąd odkładali decyzję o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych do swojego biznesu” - mówi Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.

Planowane testy rynkowe zostały poprzedzone jakościowym badaniem opinii, przeprowadzonym wśród kilkunastu przedsiębiorców. Oceniali oni nową technologię, sposób instalacji aplikacji oraz łatwość użytkowania zestawu. Innowacja zaproponowana przez Mastercard i eService spotkała się z pozytywnym odbiorem, a uczestnicy badania wyrazili chęć zastosowania urządzenia tego typu w prowadzonej przez siebie działalności. Zalety nowej technologii zostały docenione zwłaszcza przez przedsiębiorców świadczących usługi mobilnie - m. in. kurierów i taksówkarzy. Wzbudziły też zainteresowanie wśród przedsiębiorców, którzy z przyjmowania płatności kartą korzystają ze stosunkowo niewielką częstotliwością – prowadzących gabinety kosmetyczne, usługi hydrauliczne, fotograficzne oraz budowlane.

Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Mastercard - „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, jako jeden z częściej wymienianych powodów nie przyjmowania płatności kartą wymieniane są związane z tym koszty. Wskazuje na nie 10% spośród ankietowanych przedstawicieli sektora MŚP. Testowana obecnie technologia jest odpowiedzią na oczekiwania i możliwości małych firm. Pozwala zredukować niezbędną infrastrukturę i związane z nią koszty do absolutnego minimum. Dodatkowo, coraz większa liczba „ukartowionych” klientów sprawia, że inwestycja związana z akceptacją kart zwraca się szybciej. Prawie połowa (49%) przedsiębiorców w badaniu Mastercard zauważa, że liczba transakcji dokonywanych kartami przez ich klientów wzrosła w ciągu ostatniego roku. Taki sam odsetek jest zdania, że posiadanie terminala pozytywnie wpłynęło na rozwój ich biznesu.

Płatności bezgotówkowe stają się standardem w sektorach handlu detalicznego czy usług. PIN on glass to kolejna już inicjatywa Mastercard mająca na celu ułatwianie przedsiębiorcom spełnienie oczekiwań konsumentów, którzy chcą mieć wybór między kartą a gotówką. Obecnie trwają już zaawansowane testy innej innowacyjnej technologii, zmierzającej do przejęcia przez smartfon sprzedawcy funkcji terminala płatniczego. Ponadto, intensywnie wspieramy działania Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której MŚP przez 12 miesięcy mogą bezpłatnie wypróbować terminal płatniczy – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Źródło: informacja prasowa MasterCard

Komentarze (3)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
dibels
0 / 0 zgłoś

re

dibels , 13.06.2019, 10:17
Ale eservice ma to już w ofercie dla wszystkich? Bo nie do końca to rozumiem. Kiedy konkretnie to ma być uruchomione?
skomentuj odpowiedzi (1)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
raku
0 / 0 zgłoś

re

raku , 10.01.2020, 10:21
To raczej dopiero melodia przyszłości ;-) U nas jeszcze nie wszyscy mają normalne terminale, więc temat smartfonów to dopiero za jakiś czas. Ale wiadomo, że to będzie jeden z kolejnych kroków w tym temacie.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
dikons
0 / 0 zgłoś

re

dikons , 8.10.2019, 10:18
Wiadomo, że z czasem to się upowszechni, ale na razie nie ma takiego tematu. Póki co jeszcze nie wszędzie są klasyczne terminale, więc spokojnie. Ale rzeczywiście patrząc po sklepach to terminale eservice są w zasadzie wszędzie.
skomentuj odpowiedzi (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.