Tauron z aplikacją do powiadamiania o przerwach w dostawach prądu

opublikowano: 11 stycznia 2016
Tauron z aplikacją do powiadamiania o przerwach w dostawach prądu lupa lupa
fot: fotolia

Dostarczająca energię elektryczną spółka Tauron Dystrybucja uruchomiła aplikację, służącą m.in. powiadamianiu klientów biznesowych o przerwach w dostawach prądu. System sam rozpoznaje, których odbiorców objęła awaria lub którzy nie będą mieli energii z powodu planowanych wyłączeń.

Aplikacja pod nazwą Informer jest w pełni zautomatyzowana - gdy dany klient znajduje się w strefie objętej planowaną przerwą w dostawie prądu, automatycznie otrzymuje on pocztą elektroniczną informację o terminie wyłączenia zasilania i czasie jego trwania.

W bliskiej przyszłości planowane jest również wykorzystanie do powiadamiania wiadomości sms oraz uruchomienie funkcjonalności zawiadamiania w przypadku wyłączeń awaryjnych. Systemem objęci są klienci biznesowi, czyli głównie firmy i instytucje.

Automatyczne generowanie komunikatów jest możliwe dzięki przypisaniu danych o klientach do elementów sieci energetycznej. Tym samym od razu wiadomo, kogo dotkną wyłączenia danych fragmentów infrastruktury energetycznej.

Dostawcy energii mają obowiązek indywidualnego informowania klientów o planowanych wyłączeniach prądu. Dlatego ważną częścią aplikacji Informer jest moduł raportowy, dzięki któremu wiadomo do kogo, kiedy i jaka informacja trafiła - to pozwala na ocenę skuteczności kampanii powiadomień.

"Aplikacja Informer to nie tylko wysyłanie informacji o wyłączeniach. Dzięki możliwości natychmiastowej wysyłki dużej liczby powiadomień różnymi kanałami planujemy wykorzystać ją również do powiadomień o wprowadzeniu ograniczeń deficytowych czy wysyłki innych istotnych informacji związanych z dostarczaniem energii elektrycznej" - poinformował w poniedziałek, dyrektor departamentu operatora sieci w spółce Tauron Dystrybucja, Grzegorz Krajewski.

Firma przez cały czas rozwija system powiadamiania klientów o przerwach w dostawach energii elektrycznej. Na infolinii 991 został zainstalowany moduł IVR (ang. Interactive Voice Response), umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Dzięki temu klient zaraz po wybraniu numeru otrzymuje informacje o tym, gdzie w okolicy jego miejsca zamieszkania nie ma prądu i kiedy planowane jest przywrócenie zasilania.

Natomiast na stronie internetowej dostawcy prądu jest wyszukiwarka awarii i formularz, poprzez który można zgłosić awarię. Po jego wypełnieniu informacja trafia do programu obsługiwanego przez dyspozytorów pogotowia energetycznego. Spółka uruchomiła także pilotażowo zautomatyzowany system całodobowej obsługi zgłoszeń o awariach oświetlenia ulicznego. System, działający na razie w wybranych miejscach, nosi nazwę Dronn i służy do wsparcia teleinformatycznej obsługi klienta.

 

(PAP)

GB.pl/nb

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła