Wzrost zysku ING Banku Śląskiego w 2019 r.

opublikowano: 6 lutego 2020
Wzrost zysku ING Banku Śląskiego w 2019 r. lupa lupa
fot. Fratria / MK

W 2019 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął rekordowy poziom 1 658,7 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Intencją zarządu jest wypłata dywidendy za 2019 rok w wysokości ok. 30 proc. zysku.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2019 roku:

• przychody ogółem wzrosły o 11 proc. do 5 796,4 mln zł,
• koszty ogółem wzrosły o 7 proc. do 2 497,4 mln zł,
• wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 14 proc. do 3 299 mln zł,
• zysk brutto wzrósł o 11 proc. do 2 257,8 mln zł,
• zysk netto wzrósł o 9 proc. do 1 658,7 mln zł,
• zwrot z kapitału (ROE) wyniósł 11,6 proc. w porównaniu z 12,4 proc. przed rokiem,
• wskaźnik koszty/przychody obniżył się do 43,1 proc. z 44,5 proc. przez rokiem,
• udział kredytów zagrożonych wyniósł 3 proc. w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 6,2 proc.,
• łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 16,93 proc.


W 2019 roku przyrost akcji kredytowej osiągnął poziom 118,5 mld zł, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost ten osiągamy zachowując jakość aktywów - udział kredytów zagrożonych wyniósł 3 proc. w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 6,2 proc.. W minionym roku bank konsekwentnie przyrastał pod względem depozytów, które osiągnęły poziom 128,8 mld zł - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. - W minionym roku wprowadziliśmy wiele usprawnień dla klientów w cyfrowych kanałach dostępu do banku. Jako pierwsi na rynku odpowiedzieliśmy na dyrektywę PSD2 i zaoferowaliśmy, w naszym systemie bankowości internetowej podgląd kont i kart z różnych banków. Wprowadziliśmy aplikację Moje Usługi do opłacania rachunków, nowe rozwiązania w ING Księgowość i platformie Aleo, wniosek o przekazanie danych (eID) oraz uproszczony proces pożyczkowy dla klientów indywidualnych. Wdrożyliśmy płatności Apple Pay, Garmin Pay oraz Google Pay.

W minionym roku obserwowaliśmy dynamicznie rosnącą transakcyjność w kanałach elektronicznych i jednoczesny spadek operacji gotówkowych. Liczba przelewów elektronicznych wzrosła o 10 proc., a liczba transakcji kartami debetowymi o 24 proc.. Jednocześnie liczba transakcji przeprowadzanych przez klientów w oddziałach spadla o ok. 5 proc.. Naszym klientom firmowym pomagamy w przechodzeniu na obsługę bezgotówkową oferując terminale płatnicze oraz bramkę płatniczą do przeprowadzania transakcji w internecie. W zeszłym roku zainstalowaliśmy łącznie 21,6 tys. terminali. Blisko 1,3 tys. sklepów internetowych korzysta z naszej bramki płatniczej imoje, z czego 300 sklepów oferuje płatności Twisto – dodał B. Bartkiewicz.

Źródło: materiały prasowe ING

 

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła