Standard Chartered rozwija biznes w Polsce

opublikowano: 4 września 2019
Standard Chartered rozwija biznes w Polsce lupa lupa
Rowena Everson, dyrektor zarządzająca globalnym centrum usług Standard Chartered w Warszawie, fot. materiały prasowe

Po roku działalności operacyjnej Centrum usług Standard Chartered w Polsce zatrudnia już ponad 400 osób oraz tworzy w Warszawie nowy zespół Ds. Technologii i Innowacji.

W pierwszą rocznicę rozpoczęcia działalności operacyjnej w Polsce przez Standard Chartered, liczba pracowników zlokalizowanego w Warszawie globalnego centrum usług tego banku przekroczyła 400. Tylko na początku bieżącego miesiąca grono specjalistów zatrudnionych w tym centrum wzrosło o prawie 60 osób. Ponadto została podjęta decyzja o utworzeniu zespołu ds. technologii i innowacji.

Już ponad połowa z 750

Polska spółka Standard Chartered została zarejestrowana w czerwcu 2018 roku, a działalność operacyjną rozpoczęła trzy miesiące później. Kilkunastomiesięczna obecność na rynku pozwoliła zgromadzić w banku liczne grono specjalistów w dziedzinach takich jak zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie międzynarodowymi projektami z obszaru HR oraz ryzykiem płynności czy też negocjowanie kontraktów z klientami korporacyjnymi i instytucjonalnymi. Tworzą oni centra kompetencji działające pod wspólnym szyldem Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o.

„Zatrudnienie tak dużego grona ekspertów o wąskich specjalizacjach było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji strategii koncentracji na określonych obszarach kompetencji. Było to niezwykle ważne z uwagi na sytuację na rynku pracy, która pozwala kandydatom przebierać w ciekawych ofertach”, mówi Rowena Everson, dyrektor zarządzająca globalnym centrum usług Standard Chartered w Warszawie.Jesteśmy mniej więcej w połowie drogi do realizacji pierwotnych planów. Nasz zespół rekrutacyjny i menedżerowie odpowiedzialni za budowanie zespołów intensywnie pracują nad zatrudnieniem kolejnych kilkuset specjalistów”, dodaje. Ogłaszając w czerwcu 2018 roku decyzję o rozpoczęciu działalności w Polsce, bank zadeklarował utworzenie 750 miejsc pracy.

Otwarcie na chmurę

Wraz z rozwojem istniejących już zespołów, warszawskie biuro banku rozszerza paletę usług świadczonych innym spółkom z Grupy Standard Chartered. Rozpoczyna tworzenie nowego centrum kompetencyjnego, skoncentrowanego na technologiach i innowacjach.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zbudowaliśmy jeden z najmocniejszych zespołów ds. cyberbezpieczeństwa w Polsce i światowej klasy zespół programistów Haskell. Na kanwie tych sukcesów i po dalszym rozpoznaniu rynku podjęliśmy decyzję o rozwoju kompetencji naszej spółki o inne technologiczne specjalizacje”, podkreśla Rowena Everson. Powstające w ramach tego zespołu pierwsze stanowiska mają związek z tworzeniem, utrzymaniem i optymalizowaniem globalnego środowiska chmurowego banku.

Zadanie zbudowania i rozwoju nowego centrum kompetencji zostało powierzone Cezaremu Piekarskiemu, który został szefem tej jednostki. Jednocześnie nadal będzie on kierował globalnym zespołem banku ds. ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.

„Standard Chartered przechodzi globalną transformację do środowiska chmurowego. Specjaliści zatrudniani w Polsce będą odpowiadali za wsparcie migracji usług do chmury, rozwój aplikacji i infrastruktury chmurowej, konteneryzację oraz administrację i utrzymanie”, mówi Cezary Piekarski, dyrektor zespołu ds. ochrony przed złośliwym oprogramowaniem oraz zespołu ds. technologii i innowacji. „Branża IT w Polsce obfituje w wysokiej klasy specjalistów ds. środowiska chmurowego z doświadczeniem w międzynarodowych projektach i organizacjach. Stąd nasza decyzja o utworzeniu nowego zespołu i zatrudnieniu odpowiednich ekspertów właśnie na tym rynku”, dodaje.

Plany na przyszłość

W najbliższym czasie, w warszawskim biurze Standard Chartered powstanie też zespół, który będzie odpowiadać za zarządzanie ekspozycją banku na ryzyko rynkowe i kredytowe. W jego skład wejdą m.in analitycy biznesowi oraz eksperci od zarządzania projektami i procesem zmian. Do grona specjalistów zatrudnionych w polskiej spółce dołączają również osoby z doświadczeniem w obszarze cyfrowych kanałów komunikacji i zarządzania relacjami z dostawcami. Wejdą one w skład globalnego zespołu ds. komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką i marketingu Standard Chartered.

Wiosną 2020 roku sukcesywnie rosnące grono pracowników globalnego centrum usług banku zmieni dotychczasową lokalizację przy ul. Towarowej 25a na kompleks The Warsaw Hub przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie inwestycji biurowych w Polsce.


Źródło: materiały prasowe Standard Chartered

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła