Technologia BLIKA na eksport

opublikowano: 28 maja 2019
Technologia BLIKA na eksport lupa lupa
fot. materiały prasowe

Polski Standard Płatności i firma DXC Technology wdrożą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich technologię wykorzystywaną przez system płatności BLIK. Po raz pierwszy ta nasza technologia płatności zostanie zaimplementowana w innym kraju.

BLIK jest już powszechnym sposobem płatności dla wielu Polaków i z każdym rokiem staje się coraz popularniejszy. Tylko w pierwszym kwartale br. polscy użytkownicy zrealizowali BLIKIEM blisko 40 milionów transakcji. Według danych Narodowego Banku Polskiego pod koniec ubiegłego roku BLIK był wykorzystywany do zakupów w internecie częściej niż karty płatnicze.

Rosnąca popularność, przede wszystkim dzięki wygodzie i bezpieczeństwu, a także możliwości dalszego rozwijania BLIKA są doceniane i dostrzegane nie tylko w Polsce. Dzięki temu, że rozwiązanie zostało sprawdzone i zyskało uznanie wśród klientów w Polsce, można z powodzeniem prezentować je w innych krajach, gdzie tworzone są nowoczesne systemy płatności mobilnych. W efekcie eksport polskiej technologii za granicę był kwestią czasu – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Technologia użyta w płatnościach BLIKIEM zostanie wykorzystana do stworzenia rozwiązania płatniczego za usługi publiczne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma DXC Technology, która od początku wspiera Polski Standard Płatności przy tworzeniu i rozwijaniu BLIKA w Polsce, udostępni rozwiązanie w ramach eksportu technologii.

Nasz klient w Zjednoczonych Emiratach Arabskich chce wykorzystywać tę technologię do obsługi płatności za usługi publiczne. Warunkiem korzystania z platformy będzie posiadanie dowodu tożsamości i rachunku bankowego w Emiratach. Po zakończonym wdrożeniu platformy płatności kartowych i bezkartowych oraz dołączeniu wszystkich członków platformy – wydawców, agentów rozliczeniowych, punktów sprzedających powiązane usługi – nastąpi produkcyjne uruchomienie systemu, które zaplanowane jest na rok 2020 – mówi Łukasz Buczko, członek zarządu DXC Technology Polska.

Rozwiązanie będzie udostępnione klientom jako część aplikacji bankowości mobilnej istniejących banków lub dedykowanej aplikacji. Sam proces płatniczy będzie definiowany identycznie jak w BLIKU w Polsce, jako transfer wartości pieniężnej pomiędzy stronami bez użycia instrumentu karty płatniczej.

Gdyby nie było BLIKA w Polsce, to stworzenie takiej platformy na jakimkolwiek rynku byłoby znacznie trudniejsze. Jesteśmy przekonani, że sprawdzony model biznesowy systemu płatniczego zda egzamin również w innym otoczeniu rynkowym – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

DTC Technology, jako partner Polskiego Standardu Płatności i firma globalna, stworzyła długookresowy plan eksportu polskiej technologii. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartowała w otwartym przetargu, w którym okazała się lepsza niż inne międzynarodowe propozycje.

Wierzę, że po sukcesie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich inne kraje w tej okolicy też zdecydują się na wprowadzenie polskiej technologii. Pod względem nakładów inwestycyjnych ten projekt jest dość łatwy do skalowania – wyjaśnia Łukasz Buczko.

BLIK staje się coraz popularniejszy w płatnościach mobilnych dzięki swojemu user experience. Szybkość, prostota, łatwość to kluczowe korzyści istotne dla użytkowników bankowości mobilnej. BLIK w sposób unikalny łączy wygodę z bezpieczeństwem wykonywania płatności.

W pierwszym kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 40 milionów transakcji. To blisko 3 razy tyle co rok temu (14 mln.). Trzy na cztery transakcje BLIKIEM to zakupy w internecie, wzrosty widać także w pozostałych kanałach. Rok do roku aż o 400 proc. zwiększyła się liczba płatności w terminalach płatniczych, o 250 proc. więcej było przelewów na numer telefonu BLIK.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Źródło: materiały prasowe

Komentarze (0)
Dodająć komentarz, akceptujesz regulamin forum.
dodaj komentarz
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.